سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: به همت خانواده مرحومه دکتر فاطمه صالحی بخش شیمی درمانی در بیمارستان نرگسی با ۱۶ تخت افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ 12 February 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حسین عسکری در آیین افتتاح بخش شیمی درمانی در بیمارستان نرگسی گفت: بعد از بیماران قلبی و عروقی که حدود ۴۵ علت مرگ و میر در گچساران را به خود اختصاص داده سرطان‌ها و تومور‌ها نیز دومین عامل مرگ و میر در این شهرستان محسوب می‌شوند.
وی بیان کرد: حدود ۱۵ درصد از علت مرگ و میر در گچساران به دلیل سرطان‌ها و تومور‌ها است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: در این شهرستان بیش از ۵۰ نفر بیمار سرطانی وجود دارد که برای درمان و استفاده از شیمی درمانی به استان‌ها و شهرستان‌های همجوار سفر می‌کردند و این امر، مشکلاتی را برای آن‌ها و خانواده‌هایشان به همراه داشته است.
وی با اشاره به اینکه درمان بیماران سرطانی جزو اولویت ما است، گفت: قطعاً راه‌اندازی این بخش در بیمارستان نرگسی یک اتفاق بسیار خوب را برای درمان بیماران سرطانی رقم خواهد زد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: برای تجهیز این بخش به همت خانواده مرحومه فاطمه صالحی افزون بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: جا دارد از این خانواده خیر که گام مهم و تاثیرگذاری در حوزه بهداشت و درمان گچساران انجام داده اند تقدیر کرد.
امام جمعه دوگنبدان نیز گفت: باید از این کار ارزشمند قدردانی کرد کاری که شاید در منطقه و استان ما بسیار با ارزش است.
حجت الاسلام عنایت هاشمی منش افزود: این کار‌ها می‌تواند الگوی بسیار خوبی باشد، امروزه در مراسم‌های ترحیم رسم‌های غلط و پر هزینه انجام می‌شود مانند تیراندازی، که گاهی هزینه جانی نیز در بردارد به جای این گونه رسومات غلط بهتر است کار‌های خیر را ترویج داد.
مرحومه دکتر فاطمه صالحی به علت ابتلا به سرطان درگذشت.
به مناسبت یادبود این پزشک نهالی در بیمارستان نرگسی گچساران توسط مسئولان و پدر مرحومه دکتر صالحی کاشته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار