فرماندار فردیس گفت: کاهش سطح ذخایر آب‌ زیرزمینی نگران کننده بوده و در این خصوص نیاز است فرهنگ‌سازی میان دانش آموزان هستیم.
کد خبر: ۱۱۵۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 03 March 2024
با برگزاری پویش‌ نجات قطره‌ها می‌توان نسل جدید را با فرهنگ مصرف صحیح آب آشنا کرد
به گزارش «تابناک البرز» خداداد کاشفی، در حاشیه دومین پویش نجات قطره‌های شهر فردیس که در دبیرستان حضرت خدیجه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه جنگ امروز جنگ دسترسی به منابع آبی و تامین آب شرب سالم است، اظهار کرد: متاسفانه طی چند دهه گذشته به واسطه برداشت‌های بی رویه، شاهد کاهش سطح ذخایر آب‌های زیرزمینی در اغلب شهرها از جمله فردیس هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و تغییرات اقلیمی و همچنین عدم مدیریت صحیح در فرایند استحصال منابع موجود، به نظر می‌رسد درآینده نه چندان دور با مشکلات جدی‌تری در بحث تامین آب شرب سالم برای شهروندان مواجه باشیم.
فرماندار فردیس تاکید کرد: تجربه قطعی آب در محلات مختلف فردیس در تابستان گذشته نشان می‌دهد که اگر فکری برای صرفه جویی در مصرف و مدیریت منابع موجود نشود، در آینده نه چندان دور با بحران تامین آب در فردیس مواجه خواهیم شد.
کاشفی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مدیریت مصرف به ویژه در کودکان و نوجوانان نقش به سزایی در نجات قطره‌های آب به عنوان سرمایه حیاتی ما دارد، ابراز کرد: چرا شهروندی به خود اجازه می‌دهد علی رغم شرایط نگران کننده موجود جلوی منزل، فرش‌ها و حتی خودروهای خود را با آب شرب بشوید؟ این کار نشان می‌دهد که زنگ خطر کمبود آب در ذهنش به صدا در نیامده و با فرهنگ مصرف بهینه این سرمایه خدادادی بیگانه است.
فرماندار کرج گفت: هر ایرانی چهار یا پنج برابر میانگین جهانی آب مصرف می‌کند که این سبک نادرست باید با فرهنگ سازی درست اصلاح شود.
وی با اشاره به اینکه با برگزاری پویش‌هایی مثل نجات قطره‌ها می‌توان نسل جدید را با فرهنگ مصرف صحیح آب آشنا کرد، گفت: قطعا کودکان و نوجوانانی که با اهمیت مصرف صحیح آب آشنا می شوند، آموزه های خود را به اعضای خانواده خود انتقال می‌دهند بنابراین می‌توان امیدوار بود در آینده نه چندان دور فردیس شهروندانی دارد که ارزش واقعی آب را می‌دانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار