مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تعداد ۳۲۵ خانوار اعم از خانوار‌های دارای حداقل دو عضو معلول، تک معلول، زنان سرپرست خانوار از کمک بلاعوض مسکن ملی به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ 04 March 2024

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، روح‌اله خدابنده‌لو با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان، برای خانواده‌های دارای ۲ معلول یا بیشتر، تسهیلات ویژه‌ای در نظر دارد، اظهار کرد: بدین منظور در مسکن شهری مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان و در مسکن روستایی ۱۵۰ میلیون تومان به متقاضیان دارای دو عضو معلول کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد.

وی افزود: این کمک در قالب طرح تأمین مسکن است و به اشکالی، چون خودمالکی، خریداری‌شده، مسکن ملی یا مسکن مهر قابل پرداخت است و مددجویان برای دریافت این مبلغ باید سند شش‌دانگ ملک را که به نام خودشان است، ارائه دهند. همچنین مددجویان باید توجه داشته باشند، ملک خریداری شده نباید بیش از ۲۰ سال عمر داشته باشد و البته از بستگان درجه یک نیز خریداری نشود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، در خصوص شرایط عمومی و اختصاصی دریافت کمک هزینه بلاعوض مسکن، یادآور شد: افراد دارای معلولیت و مددجویان معرفی شده باید دارای پرونده تایید شده و فعال در سامانه ارمغان باشند و پرداخت کمک هزینه بلاعوض به افرادی که قبلا از کمک هزینه بلاعوض مسکن بهره‌مند شده‌اند ممنوع است و کمک هزینه بلاعوض احداث مسکن با نظارت دستگاه‌های نظارت در شهر و روستا امکان‌پذیر است.

این مسئول ادامه داد: بهزیستی در کنار تامین سایر نیازمندی‌های خانواده‌های تحت پوشش با اجرای اقدامات متناسب و با استفاده از منابع دولتی همچنین استفاده از ظرفیت خیرین و سایر نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف نسبت به تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش اقدام می‌کند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار