رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: با نزدیک شدن به ایام نوروز، مجرمان سایبری با وعده‌های دروغین و تبلیغ حراج‌های آخرسال با شگرد‌های مختلف در صدد کلاهبرداری از شهروندان هستند.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 14 March 2024

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد موسوی اظهار کرد: متأسفانه در این روز‌ها برخی از مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده و وسوسه‌انگیز در فضای مجازی از جمله فروش کالا‌های ارزان قیمت، تخفیفات ویژه پوشاک، لوازم تزئینی منازل و… در شبکه‌های اجتماعی با تطمیع شهروندان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: در این روش‌ها مجرمان سایبری با تبلیغ اجناس با قیمت بسیار پایین‌تر از قیمت عرف بازار و با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی پس از جلب اعتماد خریدار مبلغی را تحت عنوان بیعانه دریافت و یا به بهانه محدودیت زمان فروش ویژه، شهروندان را ترغیب به واریز کل مبلغ کالای مورد نظر می‌کنند و عملا اجناس ارسالی بی‌کیفیت و تقلبی بوده و یا جنسی به خریدار ارسال نمی‌شود.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده وسوسه‌انگیز در شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتماً از سایت و فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک و معتبر خریداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان خاطر نشان کرد: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق ۱۱۰ یا مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار