دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی تاکید کرد و گفت: باید اتحادیه کشورهای اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴ 26 March 2024

تابناک خوزستان: حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به صدور مصوبه آتش‌بس غزه اشاره و تصریح کرد: ظالمان جهان به مردم مظلوم غزه رحم نمی‌کنند و این نشان‌دهنده روح درندگی نظام استکبار جهانی است و باید برای مردم مسلمان جهان درس عبرت باشد.

وی تاکید کرد: استکبار جهانی متحد شده تا مردم مسلمان غزه و فلسطین را به شهادت برساند، زندگیشان را به تاراج ببرند و آنها را آواره کند؛ شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که مردم غزه برای تهیه نیازهای اولیه غذایی و درمانی نیز در مضیقه هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به وضعیت اسف بار و پیچیده غزه اشاره و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در تلاش است تک‌تک کشورهای اسلامی را خوار و ذلیل کند تا نامی از اسلام باقی نماند.

حجت الاسلام خسروپناه اظهارکرد: همانگونه که اروپایی‌ها برای حفظ خود اتحادیه‌ای تشکیل دادند و کشورهای اسلامی نیز باید این اقدام را انجام دهند و از امنیت و منافع کشورهای اسلامی دفاع کنند.

مهمترین اولویت برنامه های فرهنگی کشور در سال جاری آموزش و پرورش است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمترین برنامه این شورا را آموزش و پرورش و رسیدگی به مشکلات تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به این حوزه

است و توجه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان و جذب هیات علمی این دانشگاه شده است.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: هیات اجرایی جذب مستقلی برای دانشگاه فرهنگیان تعریف شده و مصوبات مهمی در حوزه های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شده که امسال اجرا می شوند.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور گفت: مشکل جدی ما در اجرا کردن مصوبات است زیرا برخی از آنها یا اجرا نمی‌شود و یا به درستی به مرحله عمل نمی رسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در واقع حلقه‌های میانی بین سیاست، قانون و مرحله اجرا به خوبی انجام نمی‌شود و این حلقه‌ها باید قوانین را به درستی تنظیم و مشارکت حداکثری مردمی را تضمین کنند.

وی ادامه داد: هر دستگاه حاکمیتی به نیروها دستوراتی می دهد ولی به تنهایی جوابگو نیست، باید این مدل حکمرانی سلسه مراتب هرمی را به مردمی با مشارکت حداکثری از سیاست‌گذاری تا تصدی‌گری تبدیل کرد که شرط آن پیگیری است.

حجت الاسلام خسروپناه بر ضرورت پیگیری مصوبات ابلاغ شده تا حصول نتیجه تاکید و بیان کرد: نباید به ابلاغ و نامه‌نگاری بسنده کرد، هرچه درحوزه فرهنگ بیشتر پیگیری شود نتایج بهتری حاصل می‌شود.

وی به نامگذاری شعار امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی اشاره کرد و گفت: مشارکت مردمی فقط در حوزه تولید نیست بلکه در تولید علم و فرهنگ نیز باید با مشارکت مردم جهش ایجاد کرد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار