کد خبر: ۱۷۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸ 07 February 2016
تابناک: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان، در ۱۰ ماه گذشته ۱۴۱ میلیون و ۳۷۵ هزار لیتر نفت سفید در استان گیلان توزیع شده، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۲ درصدی همراه بوده است.

بنا بر این گزارش از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه مجموعاً یک میلیارد و ۲۸۷ میلیون و ۵۹۸ هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی در استان گیلان به مصرف رسیده که این میزان کاهش دو درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

همچنین در همین مدت بنزین معمولی با مصرف ۷۶۲ میلیون و ۸۰۴ هزار لیتر با افزایش سه درصدی، نفت گاز با مصرف ۳۴۴ میلیون و ۴۴۱ هزار لیتر با کاهش سه درصدی و نفت کوره با مصرف چهار میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر با کاهش ۷۶ درصدی مواجه بوده است.

گیلان دارای ۱۲۳ هزار و ۷۰۰ خانوار مصرف کننده  نفت سفید است که از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۱۱ خانوار در مناطق کوهستانی و صعب العبور  استان زندگی می کنند.

کنترل مصرف، بازدید مستمر، استفاده از گاز طبیعی و گازکشی مناطقی که فاقد گاز بوده اند و اجرای طرح پایش از عمده عوامل کاهش ۱۲ درصدی مصرف نفت سفید در ۱۰ ماه گذشته در استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار