مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: 35 درصد وفات‌ها در استان زنجان مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است.
کد خبر: ۱۹۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 01 March 2016
احد جودی در گفت‌وگو با فارس در زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی ثبت احوال استان زنجان در روز انتخابات اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم شریف استان و حضور آنها در انتخابات تمهیدات لازم از سوی این اداره کل انجام شده و خدمات مربوط نیز ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه همه درخواست‎های مربوط در زمینه تعویض شناسنامه رسیدگی و در اسرع وقت شناسنامه‎های مربوط صادر شد، بیان کرد: خوشبختانه شاهد حضور باشکوه مردم در انتخابات بودیم.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات ثبت احوال استان زنجان طی سال جاری در بخش‌های مختلف تصریح کرد: طی سال جاری نیز وقایع حیاتی به موقع و به روز ثبت و ضبط شده است.

جودی با بیان اینکه امسال با 19 هزار و 761 واقعه ولادت در استان زنجان ثبت شده است، تصریح کرد: درصد ثبت ولادت‌ها در مهلت قانونی 99.39 درصد طی سال جاری است.

وی در ادامه به تعداد وقایع وفات ثبت شده در استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال 4 هزار و 474 واقعه فوت جاری در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه تعداد وقایع وفات ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.52درصد افزایش یافته است، بیان کرد: طبق آمار ثبت در مهلت قانونی نسبت به یکسال پس از وقوع آمار وفات استان زنجان برابر با 98.27 است.

جودی با بیان اینکه نرخ وفات حاصل از ثبت استان تا پایان بهمن ماه سال جاری برابر با  4.8 است، اضافه کرد: این آمار نشان می‎‌دهد که امسال به ازای هر هزار نفر جمعیت به طور متوسط 4.8 واقعه فوت در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به دلایل عمده وقوع وقایع فوت در استان نیز اشاره کرد و گفت: 35 درصد وفات‌ها دراستان زنجان مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی با اشاره به اینکه12 درصد مربوط به سرطان و تومورها است، اضافه کرد: همچنین هفت درصد وقایع فوت نیز مربوط به بیماری‌های تنفسی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار