کارشناس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی در استان از عصر امروز گفت: این سامانه با فعالیت 24 ساعته خود بارش‌های خفیف تا متوسطی را موجب می‌شود.
کد خبر: ۱۹۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 05 March 2016
حسین سلطانی در گفت‌وگو با فارس در زنجان با اشاره به وجود ریزگردها در آسمان زنجان اظهار کرد: سامانه بارشی در راه این مشکل را از بعد از ظهر حل می‌کند.

وی با اشاره به بارش پیش‌بینی شده برای بعد از ظهر امروز اضافه کرد: سامانه بارشی مورد نظر تا عصر فردا در استان زنجان فعال خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان از خروج سامانه بارشی مورد نظر از اواخر روز دوشنبه خبر داد و تصریح کرد: با خروج این سامانه کاهش دما برای استان پیش‌بینی شده است.

سلطانی با بیان اینکه با صاف شدن هوا دمای استان از صبح روز سه‌شنبه به صفر کاهش می‌یابد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود دما در برخی مناطق استان به زیر صفر هم برسد.

وی با اشاره به ثبت پنج درجه زیر صفر به عنوان پایین‌ترین دما طی 24 ساعت گذشته در گرماب ابراز کرد: بالاترین دمای این بازه زمانی هم با 24 درجه بالای صفر از آب‌بر گزارش شده است.

کارشناس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان نوسان دمایی شهر زنجان را طی روز گذشته 12 درجه اعلام کرد و افزود: زنجان در این بازه زمانی دمایی بین 6 و 18 درجه بالای صفر را پشت سر گذاشته است.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را 11 درجه درجه بالای صفر عنوان و تاکید کرد: این دما در مقایسه با روز گذشته افزایش یافته است.

همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زنجان هم طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس وضعیت جوی شهر زنجان را در حال حاضر با توجه به شاخص‌های استاندارد سالم دانست و تاکید کرد: ملاک در اعلام شاخص کیفیت هوا، سطح تنفسی است.

علی اسدی شاخص کیفیت فعلی شهر زنجان را 60 اعلام کرد و گفت:‌ هر دو شاخص PM2.5 و PM10 در حال حاضر در شهر زنجان سالم است.

شایان ذکر است، هم اکنون آسمان شهر زنجان غبارآلود است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار