رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان با بیان اینکه برخوردها با متخلفین باشگاهی در زنجان باید جدی‌تر از گذشته باشد، گفت: موضوع پلمب باشگاه‌های متخلف باید در آینده اثرگذارتر شود.
کد خبر: ۱۹۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 12 March 2016
صدیقه دهنایی در گفت‌وگو با فارس در زنجان، با بیان اینکه امکان تست‌های دوپینگ از ورزشکاران زنجانی در استان وجود ندارد، اظهار کرد: تست‌های دوپینگ بیشتر در مسابقات قهرمانی جهان و آسیا توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در استان تهران گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از داروهای نیروزا و مکمل‌های ورزشی غیرمجاز در باشگاه‌های ورزشی استان وجود دارد، اضافه کرد: استفاده از این داروها در باشگاه‌های ورزشی زنجان بسیار افزایش پیدا کرده است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای افزایش بازرسی و نظارت‌ها بر روی باشگاه‌های متخلف استان در سال 95 برگزار شده و باشگاه‌های متخلف در این زمینه بسته و پلمب خواهد شد.

دهنوی با اشاره به اینکه متخلفین در این زمینه باید جریمه‌های سنگینی شوند، بیان کرد: هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان در نظر دارد در سال آینده با متخلفین در حوزه‌های مختلف ورزشی برخورد جدی شود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با این موارد تعداد بازدیدها و بررسی‌ها افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: بیشترین استفاده از داروهای نیروزا در ورزش‌های قدرتی همانند وزنه‌برداری، کشتی و رشته‌های پرورش اندام است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان با تأکید بر این نکته که بیشترین تخلفات در این حوزه در باشگاه‌های پرورش اندام استان انجام می‌شود، ابراز کرد: متأسفانه داروهای نیروزا و مکمل‌های انرژی‌زا توسط قاچاقچیان از مبادی ورودی کشور وارد شده و به سادگی در اختیار باشگاه‌های پرورش اندام استان قرار می‌گیرد.

دهنایی با بیان اینکه این داروها و مکمل‌ها باید از داروخانه‌های مجاز در سطح استان تهیه شود، اظهار کرد: آگاهی‌ها و آموزش‌های مربیان و ورزشکارانی که از این دارو استفاده می‌کنند، بسیار پایین بوده که در بعضی موارد منجر به حوادث ناگواری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان بر روی این موضوع حساسیت دارد، اظهار کرد: موضوع برخورد و پلمب شدن اماکن ورزشی مختلف باید به صورت جدی صورت بگیرد که در این زمینه از نگرش‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان در برخورد با این افراد استفاده خواهد شد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان خاطرنشان کرد: در سال 95 کمیته نظارت بر باشگاه‌ها تشکیل شده و تصمیمات مهمی در زمینه برخورد با باشگاه‌های متخلف صورت خواهد گرفت.

دهنایی در پایان با تأکید بر اینکه قاچاقچیان مواد نیروزا و مکمل‌های هورمونی سود کلانی از قاچاق این مواد دارند، گفت: اگر آموزش و آگاهی‌ها در ورزش‌های همگانی افزایش پیدا کند، به نتایج ملموسی در زمینه مصرف درست مواد نیروزا و هورمونی دست پیدا خواهیم کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار