رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: تکمیل پروژه های عمرانی ناتمام از اصلی ترین دغدغه های مدیریت شهری زنجان در سال جدید است.
کد خبر: ۲۰۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 04 April 2016
سعید امیدی در مراسم تجلیل از جمال نورانی استاد مجسمه ساز و ماکت ساز زنجانی افزود: اتمام پروژه پل امام حسین(ع)، بازگشایی پروژه زینبیه غربی، ساماندهی ورودی گلشهر، ورودی شهر آرا و بازگشایی پادگان از مهمترین پروژه های مد نظر مدیریت شهری برای سال جاری است.
عملیات اجرایی پروژه پل امام حسین(ع) در سال89 آغاز شد و بناست با احداث آن از حجم ترافیک موجود در تقاطع خیام حد فاصل ورودی جاده بیجار کاسته شود.
فاز نخست این پروژه در عید مبعث سال 93 به بهره برداری رسید و شهردار وقت وعده بهره برداری از کل پروژه تا پایان تابستان همان سال را داد.
یگانه، شهردار کنونی در سال گذشته به مشکل راکد بودن این پروژه اشاره کرد و طولانی شدن مدت اجرای پروژه را موجب لغو قرارداد با پیمانکار آن خواند.
پیش از این شایعه اجرای نادرست انحنای پل که 90 درجه است، مطرح شده بود و این سخن که سوی جنوبی پل به سوی شرقی آن به علت اجرای غلط متصل نمی شود، بر سر زبان شهروندان زنجانی جریان داشت.
امیدی اکنون سخن از بهره برداری حتمی از پروژه پل امام حسین(ع) گفت و اظهار کرد: یکی دیگر از دغدغه های اصلی مدیریت شهری حل مشکل پروژه سبزه میدان است که باید مشکل را حل و پروژه قابل قبولی برساند.
عملیات اجرایی پروژه سبزه میدان که یک طرح 28 ساله است، برای ششمین بار در شهریور سال 93 با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد و از سال گذشته به علت نبود توان مالی کافی و بالا بودن هزینه تملک در این منطقه بیش از مبالغ برآورد شده، به حالت تعطیل درآمده است.
پروژه سبزه میدان در مرکزی ترین نقطه شهر زنجان قرار دارد و اکنون محل گود برداری انجام شده توسط پیمانکار با ایرانت های فلزی فنس کشی شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: تلاش مجموعه مدیریت شهری پاسخگو بودن به توقع های شهروندان است.
وی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته مجموعه مدیریت شهری زنجان به این نتیجه رسیده است که وظیفه شهرداری فقط اجرای پروژه های عمرانی نیست و باید به مقوله های اجتماعی و فرهنگی نیز توجه داشته باشد.
امیدی به حمایت از تشکل ها و سازمان های مردم نهاد برای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: از همین رو شناسایی اماکن فرهنگی و افراد فرهیخته ناشناس در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان به اجرای پروژه های عمرانی و اجتماعی طی سال 94 به ارزش 900 میلیارد ریال اشاره کرد و از پیش بینی بودجه یک هزار میلیارد ریالی برای شهر زنجان در سال 95 خبر داد.
دست ساخته های جمال نورانی شامل ماکت های مینیاتوری از بناهای قدیمی و ارزشمند زنجان است که پیش از این به علت فرسودگی تخریب شده اند و یا نسبت به نگهداری و مراقبت از آنها بی توجهی شده است.
در میان دست ساخته های نورانی می توان ماکت هایی از مشاغل، آداب و رسوم و لباس های قدیمی و سنتی را می توان مشاهده کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار