مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: آئین اعتکاف به برکت انقلاب اسلامی در کل کشور احیاء شده است.
کد خبر: ۲۰۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 06 April 2016
حجت الاسلام مسعود صفی یاری در اولین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان در سال جدید افزود: امروز مراسم اعتکاف به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران احیاء شده و روز به روز بر دامنه آن افزوده می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ابراز داشت: برنامه ریزی برای تکریم ایام دینی مهم است و دشمن هدفمند تر از گذشته روی مناسبت های مذهبی کار می کند تا باورهای مردم را تضعیف کند و امروز با سیر تحریف ها و بدعت های مختلفی ما در جامعه روبرو هستیم و مقام معظم  رهبری بارها در این حوزه مطالب اساسی را بیان کرده اند.

صفی یاری با بیان اینکه توقع از ستاد شئون مناسبتهای مذهبی باز مهندسی و موج آفرینی و جریان سازی در مناسبت های مذهبی است، افزود: مناسبت های فرهنگی و دینی حوزه اصلی کاری ستاد ساماندهی شئون است و باید بر اثر بخشی تر کردن این حوزه اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در استان زنجان که به استان اهل بیت (ع) معروف است و عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را به همراه دارد تلاش می شود ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت های مذهبی تأثیرگذارتر ظاهر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه دشمن برای مناسبت ها برنامه دارد، گفت: تلاش می شود در سال جدید در حوزه مناسبتی بهتر از سالهای قبل این ستاد ظاهر شود و برنامه های خوبی در سطح استان در مناسبت ها اجرا کند.

صفی یاری ادامه داد: ماه رجب از جمله ماه های غریب است و باید تلاش شود تا اهمیت این ماه پرفضیلت بیش از پیش بر مرد هم شناسانده شود و تأکیدات جدی بر اهمیت و پاسداشت این ماه شریف شده است و این ماه سرآغازفصل نیایش است و مقدمه برای ورود به ماه های شعبان و رمضان است.

وی افزود: از ظرفیت هیئات مذهبی، شبکه تبلیغی، مؤسسات قرآنی، کانون مداحان و سایر تشکل های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در برگزاری هرچه بهتر مراسم های ماه رجب به خصوص اعتکاف بهره برده خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: در سیزده ماه رجب و میلاد پربرکت امام علی (ع) نیز باید برنامه های خوبی در سطح استان برگزار شود و در نظام اسلامی این روز به روز پدر نیز نامگذاری شده و همچنین در مبعث پیامبر اکرم (ص) نیز باید برنامه های باشکوه تری در سطح استان برگزار شود.

صفی یاری یاد آور شد: مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه و اهمیت اعتکاف در ساختن جوانان ارزشی تأکید جدی داشته اند و باید تأکیدات ایشان مورد توجه جدی مسئولان و متولیان فرهنگی قرار گیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار