رئیس شوراهای اسلامی استان زنجان:
رئیس شوراهای اسلامی استان زنجان گفت: شوراهای شهرستانی دچار بحران هویت هستند.
کد خبر: ۲۲۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 03 May 2016
سعید خدادادی ظهر امروز در مراسم تجلیل از شوراهای اسلامی که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد، با یادآوری تشکیل نخستین دوره شوراهای شهر اظهار کرد: شوراها 17 سال گذشته به فرمان مقام معظم رهبری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت شوراهای شهر و روستاها در استان بیان کرد: برگزاری نشست با شوراهای شهرها و استان‌ها و دیدار با مدیرکل صدا و سیما و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از جمله برنامه‌های اجرایی توسط شوراها است.

رئیس شوراهای اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری جلسه علنی با حضور بازرس سازمان همیاری و بازدید از شهرستان سلطانیه و حضور در جلسه شورای اداری گفت: حضور معاون سفیر ایران در گرجستان و برگزاری جلسه با مدیرکل ورزش و جوانان برای عملکرد بهتر و تعامل بیشتر از جمله اقداماتی بوده که توسط شوراها انجام شده است.

خدادادی با اشاره به برگزاری جلسه با مدیرکل راه و شهرسازی گفت: در این جلسات شوراهای شهرستان‌ها مشکلات خود را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه شورای استان 9 وظیفه دارد، تصریح کرد: سه مورد از آنها شامل شورای توسعه برنامه‌ریزی، عضویت در آن و نظارت بر پروژه‌ها است.

خدادادی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد شوراهای شهرستان‌ها و شهرها نیز از دیگر وظایف شورای استان است، تصریح کرد: سال گذشته به منظور پیگیری این امور سال گذشته 24 جلسه تشکیل و 110 ایراد گرفته شد و در سال جاری نیز دو جلسه و هفت ایراد گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به ایرادات موجود در حوزه فعالیت بخش‌ها، گفت: شکایت این است که شوراها در مسائل بخش اختیارات قانونی ندارند.

خدادادی با بیان اینکه شوراهای شهرستان‌ها هم‌اکنون دچار بحران هویتی هستند، گفت: شوراهای شهرستان‌ها در رده‌های محرومیتی بسیار پایینی هستند.

وی ادامه داد: درخواست این است که درصدی از مالیات‌ها به شوراها اختصاص داده شود تا اینها مستقل شوند.

خدادادی با بیان اینکه برای دفتر کار یک اتاق کوچک در ساختمان استانداری نیز اخطار تخلیه دریافت کرده‌ایم، گفت: امیدواریم مشکلات شوراها حل شود تا آنها نیز فعالیت بهتری داشته باشند.

رئیس شوراهای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه جلسه‌ای نیز با مجمع نمایندگان جدیدالانتخاب برگزار خواهد شد، گفت: امیدواریم که نمایندگان در حیطه مسئولیت خود نمایندگان همکاری لازم را با شوراها داشته باشند. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار