در جلسه علنی شورای شهر زنجان چه گذشت:
جلسه شورای شهر زنجان ظهر سه شنبه در حالی برگزار شد که رئیس این شورا از جمع‌آوری گزارش کمیسیون‌های مختلف شورا در خصوص حادثه سقوط کودک به داخل چاه خبر داد.
کد خبر: ۲۲۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴ 04 May 2016
جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان در حالی برگزار شد که عملکرد کمیسیون‌های تخصصی شورا، اعتراض یکی از اعضاء به عدم ابلاغ حکم شورای حل اختلاف مرکز در خصوص رای شورای اختلاف استان و دغدغدهای اعضای شورا به مناسب روز شوراها محوریت این جلسه را تشکیل می‌داد.

این جلسه با غیبت فریدون اصفهانیان و سونیا کشاورز آغاز شد. سونیا کشاورز در این جلسه نیز ابتدا غایب بود و در میانه جلسه در صحن علنی حاضر شد.

اعتراض عضو شورای شهر زنجان به حکم هیئت حل اختلاف

اعضای شورای اسلامی شهر زنجان که مطابق رویه باید هفته گذشته جلسه رسمی و علنی را برگزار می‌‌کردند امروز در فرصتی کوتاه و فشرده با حجم بالایی از برنامه‌ها به صحن علنی آمدند.

عباس راشاد در سخنانی انتقادآمیز خواستار پاسخ مسئولان استان در خصوص حکم شورای حل اختلاف مرکز در خصوص خود شد و گفت: متأسفانه دستگاه‌های مختلف اعم از قضایی، استانداری و شخص استاندار و دیگران حکمی را در جلسه‌ای محرمانه علیه بنده صادر کردند و این در حالی است که نمی توان چنین حکمی را صادر کرد.

وی اظهار کرد: این حکم به بنده ابلاغ نشده بود و در مدت سه دقیقه این تصمیم علیه من گرفته شده است. همه این رخدادها در حالی بود که قرارداد منعقد شده قانونی بوده و اشکالی در آن نبوده است.

حفر چاهای جذبی تهدید بزرگ برای شهر زنجان است

راشاد در سخنان خود به موضوع حفر چاه‌های جذبی در نقاط مختلف شهر زنجان اشاره کرد و آن را یک تهدید بزرگ برای شهر زنجان دانست و هشدار داد مطابق گزارش معاون شهردار در زیر شهر زنجان دریاچه‌ای شکل گرفته که خطر عمده‌ای را برای آینده شهر ایجاد کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه صدور حکم به این سرعت کار درستی نبوده است، افزود: مسئولیت آب‌های زیرزمینی در شهر زنجان که برای دفع آن اقدام به ایجاد چاه شده بر عهده دستگاه‌های اجرایی دولتی است.

کاظم افشارچی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر از رئیس شورا خواست تا از استاندار زنجان موضوع عدم ابلاغ رای عباس راشاد را پیگیری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه ابتدا با ابراز تأسف از رخداد تاسف برانگیز سقوط کودک به داخل چاه در شهر زنجان با خانواده این کودک ابراز همدردی کرد و گفت:  گزارش کمیسیون‌های مختلف شورا در خصوص حادثه سقوط کودک به داخل چاه در حال جمع آوری است.

سعید امیدی به مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها مطالبی در خصوص اهمیت پارلمان شهری و ضرورت ایفای نقش موثر در توسعه شهر مطالبی را عنوان کرد.

امیدی در ادامه سخنان خود به تبصره‌های تکلیفی در لایحه بودجه شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: ۷۰ تبصره تکلیفی برای لایحه بودجه شهرداری زنجان پیشنهاد شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه برش سه ماه فعالیت‌ها برای تحقق اهداف بودجه تعیین شده است، افزود: پایان هر سه ماه گزارش‌های لازم باید ارائه شوند. مطابق این گزارش‌ها فعالیت شهرداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی استفاده از ظرفیت بانک‌های عامل شهرداری برای ارائه تسهیلات را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از بندهای مورد تاکید استفاده از این ظرفیت برای پیشبرد امور عمرانی و سرمایه‌گذاری است.

اعتبار سال جاری بخش فرهنگی و ورزش پنج میلیارد تومان است

آراض ضیایی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر زنجان بعد از سخنان اعضای شورا گزارشی از عملکرد کمیسیون فرهنگی شورا داد.

وی با بیان اینکه بعد از مسئولیتش در این کمیسیون ۲۵ جلسه تشکیل شده است، افزود: ۱۳۳ تصمیم و مصوبه در کمیسیون تدوین شده و جلسات کمیسیون به صورت هفتگی برگزار شده است. اعتبار سال جاری بخش فرهنگی و ورزش نیز مطابق سال قبل به میزان پنج میلیارد تومان است.

ضیایی بر ضرورت توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: در سال جاری تلاش برای تحقق اهداف تدوین شده صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون معماری-شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در گزارش کمیسیون مربوطه گفت: ۶۵ درصد مصوبات کل شورا مربوط به این کمیسیون است. ۳۰ جلسه و ۱۳۰ موضوع بررسی شده که ۴۵ مورد آن تبدیل به لایحه شده و مورد تصویب قرار گرفته است.

اسماعیل دویران به محورهای مهم وظایف این کمیسوین اشاره کرد و ادامه داد: در هر کدام از محورهای تعریف شده اقدامات جدی صورت گرفته است. تهیه و تصویب زنجان ۱۴۰۴، نخستین برنامه توسعه پنج ساله شهر، رسیدن به مرحله تمرکز نقطه‌ای، بازگشایی دو محور مهم شهری زینبیه غربی و هفت تیر، تصویب پنج پارکینگ طبقاتی در سطح شهر و همچنین نخستین طرح تصویب ضوابط مبلمان شهری به عنوان دومین شهر کشور از جمله اقدامات شاخص صورت گرفته بوده است.

بودجه شهرداری در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان است

دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان اینکه بودجه شهرداری در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان است، افزود: برخی از مردم تصور می‌کنند این میزان اعتبار آماده برای هزینه است در صورتی که این میزان اعتبار را باید ریال به ریال تامین و هزینه کنیم.

رزاق محمدی تاکید کرد: ۵۵ درصد لایحه بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی مربوط به مسائل عمرانی و محیط زیست شهری است. باید در خصوص وظایف و اختیارات شورا به مردم اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد.

محمدی با بیان اینکه پروژه‌های مهم عمرانی در سال جاری تکمیل و آغاز می‌شود، افزود: بازگشایی معابر، بازگشایی ورودی شهرک پونک، شهرآرا، محور غربی پادگان، تقاطع سیدالشهدا(ع)، ساختمان مرکز کنترل ترافیک و آغاز احداث تقاطع ورودی گلشهر از جمله این پروژه ها است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار