کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان زنجان : سال گذشته دو میلیون و ۸۹۶ هزار و ۵۲۰ عدد تخم مرغ نطفه دار از استان زنجان به کشورهای عمان، کویت و تاجیسکتان صادر شد.
کد خبر: ۲۲۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 06 May 2016
علیرضا بهروزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته دو میلیون و ۸۹۶ هزار و ۵۲۰ عدد تخم مرغ نطفه دار از استان زنجان به کشورهای عمان، کویت و تاجیسکتان صادر شد.
وی با بیان اینکه ارزش صادرات تخم مرغ نطفه دار یک میلیون و ۴۲ هزار و ۷۴۷ دلار است، یادآور شد: ۳۶ میلیارد و ۴۹۶ میلیون و ۱۴۵ هزار ریال نیز ارزش ریالی آن است.

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان زنجان از صادرات جوجه یک روزه به کشورهای ارمنستان و افغانستان در سال گذشته خبرداد و گفت: یک میلیون و ۴۷ هزار و ۹۶۰ قطعه از این جوجه‌ صادر شده است.

بهروزی اظهارکرد: ۴۵۰ هزار و ۳۲۳ ارزش دلاری و ۱۵ میلیارد و ۷۷۱ هزار و ۸۰۵ ریال نیز ارزش ریالی آن است.

وی صادرات پا و پنجه مرغ را ۸۱ هزار و ۸۲۵ تن عنوان کرد و افزود: این مقدار فرآورده خام به کشورهای هنگ هنگ و ویتنام صادر شده است.

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: ارزش این صادرات ۳۰۷ هزار و ۴۵۰ دلار و ۱۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال است.

بهروزی تاکید کرد: سال ۹۴ علاوه بر فرآورده‌های خام بیان شده، ۶۰۷ هزار و ۸۲۵ کیلوگرم نیز تخم مرغ خوراکی به کشور عراق صادر شده است.

وی ۸۷۵ هزار و ۲۶۸ دلار و ۳۰ میلیارد و ۶۳۴ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال را ارزش صادرات تخم مرغ خوراکی بیان کرد.

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: کل فرآورده‌های خام دامی صادر شده با نظارت بهداشتی و صدور مجوز دامپزشکی به خارج از کشور انجام می شود.
بهروزی ادامه داد: صادرات پا و پنجه مرغ در چهار کشتارگاه صنعتی طیور جمع آوری، در واحد فرآوری بسته بندی و صادر می شود.

وی یادآورشد: در خصوص صادرات فرآورده‌های دامی و طیور از استان زنجان به خارج از کشور مشکلی وجود ندارد.

سال ۹۳ دو میلیون و ۵۸ هزار و ۱۲۰ عدد تخم مرغ نطفه دار از استان زنجان به کشورهای کویت، قزاقستان، عراق، اردن و تاجیکستان صادر شده بود. 

سال ۹۳ بیش از ۵۷ هزار تن گوشت مرغ از استان زنجان به عراق صادر شد که این میزان صادرات در سال ۹۲ به همین کشور ۲۰ تن بود.

بیش از ۶۱۵ تن پنجه پای مرغ به کشورهای ویتنام، هنگ کنگ و تایلند در سال ۹۳ صادر شده که این میزان صادرات ۵۱۳ تن فقط به ویتنام در سال ۹۲ بود.

۶۴۳ تن پای مرغ از استان زنجان به کشورهای هنگ کنگ، ویتنام و تایلند در سال ۹۳ صادر شد. 
پای مرغ صادر شده از این استان در سال ۹۲، ۶۲۶ تن به فقط به کشور ویتنام انجام شده بود. 
علاوه بر این صادرات بیان شده ۱۲۰ هزار قطعه جوجه یک روزه در سال ۹۳ به ارمنستان صادر شد که صادرات این جوجه در سال ۹۲ به این کشور ۱۲۶ هزار و ۳۰۰ قطعه بود.

سال ۹۳ برای اولین بار ۴۷ تن پودر گوشت طیور از استان زنجان به مقصد ترکیه صادر شده بود.
این پودر در کشتارگاه ها از ضایعات مرغ عمل آوری و تبدیل به پودر شده و در تغذیه طیور مورد استفاده قرار می گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار