رئیس هیات پزشکی و ورزشی استان زنجان گفت: تاکنون غربالگری سلامت ورزشکاران در این استان انجام نشده است.
کد خبر: ۲۳۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 02 June 2016
صدیقه دهنایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هیات پزشکی و ورزشی این استان برنامه هایی که از طرف فدراسیون مربوطه اعلام می شود را انجام می دهد و در این میان غربالگری بیماری های بسیار شابع مانند سرطان ها، بیماری های زمینه ای از قبیل فشار خون دیابت، کلسترول برای ورزشکاران این استان مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم هیات پزشکی و ورزشی استان، غربالگری علت های آسیب دیدگی ورزشی ورزشکاران شهرستان ابهر است که متاسفانه آمار زیادی را نیز به خود اختصاص داده است.
دهنایی افزود: بر این اساس آسیب دیدگی ورزشکاران در شهرستان ابهر هزینه های زیادی را به خود اختصاص داده و غربالگری این موضوع از الویت های مهم هیات پزشکی و ورزشی استان است که نیمه دوم امسال انجام خواهد شد. 
وی بیان کرد: هیات پزشکی و ورزشی خدمات گسترده ای در حوزه آسیب های ورزشی، عمل های جراحی، پزشکی و توانبخشی طبق تعرفه های اعلام شده فدراسیون پزشکی و ورزشی پرداخت می کند.
رئیس هیات پزشکی و ورزشی استان زنجان خاطرنشان کرد: هر ورزشکاری که به مسابقات استانی، ملی و یا خارج از کشور اعزام می شود، باید شناسنامه پزشکی داشته باشد که این شناسنامه دارای بخش های مختلفی است و توسط متخصصان امر از طرف فدراسیون و هیات های مستقر در استان ها تهیه می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار