گزارش تکان دهنده تابناک زنجان از دلایل وفات در زنجان;
معاون ثبت احوال استان زنجان با اشاره به واقعه وفات در سال ۹۵ گفت: بیماریهای قلبی و سرطان در صدر دلایل وفات شهروندان زنجانی است.
کد خبر: ۲۴۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸ 06 June 2016
در گذشته رایج ترین دلیل مرگ و میر در کشور مساله کهن سالی بود اما چند سالی است که پس از پرس و جوی دلایل درگذشت افراد تنها با سه دلیل رایچ سرطان ، بیماری قلبی و تصادف روبرو می شویم.

البته این واقعیت را باید پذیرفت که کشورهای جهان سوم و در حال توسعه که بیشتر با ابعاد منفی توسعه روبرو هستند ناخوداگاه با افزایش بی سابقه بیماری های سرطانی ، و قلبی هم مواجه شده اند زیرا عدم نظارتهای کافی بر مسائل زیست محیطی در کنار فشارهای شدید اقتصادی و استرس های ناشی از آن مهمترین زمینه شکل گیری این نوع بیماری هاست.

متاسفانه استان زنجان نیز مانند سایر استانها کشور از اقتصاد پویا و در حال رشدی برخوردار نیست که این خود موجب کاهش سطح درآمد و اشتغال در این استان شده است که در نتیجه آن فشارهای روحی بر اقشار متوسط و ضعیف افزایش یافته است.

اما خوشبختانه در دو ماهه نخست سال جاری آمار ارائه شده از سوی ثبت احوال استان از کاهش واقعه وفات نسبت به دو ماهه مشابهه سال گذشته خبر می دهد که در این رابطه معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال استان زنجان اظهار نیز اظهار داشت: واقعه وفات در دو ماهه نخست امسال 744 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه دوماهه سال گذشته که 766 واقعه بوده 4.12 درصد کاهش داشته است.

مهدی ژاله چیان افزود: علت اصلی مرگ و میر‌ها در دو ماهه نخست امسال بیماری قلبی و عروقی به میزان 37.4 درصد بوده است.

وی با اشاره به بیماری سرطان و تومور که یکی دیگر از عوامل مرگ و میر در زنجان است، عنوان کرد: این بیماری به میزان 11.4 درصد علت مرگ و میر‌ها در زنجان را به خود اختصاص داده است.

ژاله چیان در پایان اظهار داشت: بیماری‌های تنفسی از کل ولادت‌ها به میزان 7.8 درصد از دلایل دیگر مرگ و میر در دو ماهه نخست امسال است.

با توجه به این آمارهای ارائه شده از سوی این مسئول لازم دیده می شود مسئولان زنجان تلاش بیشتری برای ارتقاء شاخص های بهداشتی و زیست محیطی کشور و استان داشته باشند و خانواده های عزیز زنجانی بیشتر به سلامت و بهداشت روحی و جسمی خود توجه نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار