رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۳۵ هزار پرونده در دادگستری استان تشکیل شده است گفت: نزاع، درگیری، توهین و فحاشی بیشترین پرونده های محاکم قضایی را به خود اختصاص میدهد.
کد خبر: ۲۶۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱ 16 July 2016
جعفر گل‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های پیش نماز با اشاره به اینکه متاسفانه بخش قابل توجهی از پرونده‌های محاکم قضایی استان به جرایمی همچون نزاع،درگیری، توهین و فحاشی تعلق دارد اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده سال گذشته 135 هزار پرونده در محاکم قضایی استان تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که در هر پرونده دو نفر درگیر باشند سالانه در حدود یک میلیون بار مراجعه به کلانتریها، دادسراها و غیره انجام می‌شود تصریح کرد: این مراجعات هزینه‌های زیادی را به همراه دارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: با توجه به آمارهای اعلامی بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در استان به نزاع، درگیری، توهین و فحاشی مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه آمار درگیری، توهین و دعوا در استان افزایش یافته است، عنوان کرد: این نشان از پایین بودن آستانه تحمل شهروندان است.

گل‌محمدی با بیان اینکه خوشبختانه میزان سرقتها در زنجان سال گذشته به نسبت سال 93 کاهش یافته است، بیان کرد: بخش قابل توجهی از این سارقان غیربومی هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان تصادفات جرحی در سال 94 حدود پنج هزار و 329 نفر عنوان شده است بیان کرد: این میزان در سال 93 سه هزار و 452 نفر گزارش شده است.

رئیس دادگستری استان زنجان با تاکید بر اینکه میزان افزایش تصادفات و جرایم هزینه‌های سرسام آوری بیمارستانی و مراجع قضایی را به همراه دارد، یادآور شد: این میزان هزینه‌ها را خود جامعه پرداخت می‌کند.

وی ضمن تاکید بر دقت در امضای اسناد در معاملات و ضمانت‌نامه‌های مورد نظر ابراز کرد: بخش قابل توجهی از پرونده‌های قضایی ناشی از عدم اطلاع مردم از قوانین است.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه قانون ملاک عمل بوده و پناهگاه مردم است، عنوان کرد: قانون یکی از موارد مهم در جامعه بوه و برای نظم دهی و تنظیم امور مردم در جامعه ضروری است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار