گزارش تابناک زنجان از روزهای پر التهاب بازار چاقوسازان;
با توجه به مسائل پیش آمده و جو نگرانی و بحرانی موجود در بین استادکاران و صنعت گران چاقو ساز زنجانی لازم دیده می شود که نمایندگان زنجان تمام تلاش خود را برای اضافه شدن تبصره ها و متمم هایی برای جلوگیری از تحمیل خسارت و نابود نشدن صنعت چاقو سازی زنجان بکار ببندند و مانع از این شوند که در تاریخ هنر و صنعت زنجان نام ایشان به عنوان نمایندگانی بی کفایت در دفاع از صنعت تاریخی زنجان آن هم در سال اقتصاد مقاومتی ثبت گردد.
کد خبر: ۳۲۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ 05 November 2016
در روزهای گذشته مجلس شورای اسلامی در اقدامی غیرمنتظره طرحی الحاقی را از تصویب گذراند که بر اساس آن حمل و تولید سلاح سرد جرم بوده و مرتکبین در مراجع قضایی محکوم می شود.

بر اساس این طرح که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یک جلسه علنی با تصویب کلیات طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی در رابطه با جرم بودن حمل سلاح سرد و ممنوعیت تولید و عرضه آنها می باشد موافقت کردند.

این طرح در حالی با 172 رای موافق، 53 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 265 نماینده حاضر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که وضعیت کار و اشتغال صدها هنرمند و صنعت کار زنجانی تولید کننده چاقو در آن نادیده گرفته شده است.

به عبارت ساده تر گویا قرار است صنعت تاریخی و در حال تلاش برای احیای چاقو سازی زنجان با تصویب این طرح به تاریخ و فراموشی سپرده شود و فضا برای واردات صنایع و چاقو های خارجی و چینی  بیش از پیش مهیا گردد.

اما آنچه در حاشیه این واقعه تلخ قابل بررسی است مساله بی توجهی برخی از نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی به تصویب اینچنین قانون مشکل سازی برای اقتصاد زنجان است.

متاسفانه گویا نمایندگانی که با شعار جذب سرمایه گذار اعتماد مردم شریف استان را جلب نمودند حالا با بی توجهی خود اندک سرمایه های صنعتی موجود در زنجان را هم به مرز نابودی می کشانند.

طبعا با توجه به مسائل پیش آمده و جو نگرانی و بحرانی موجود در بین استادکاران و صنعت گران چاقو ساز زنجانی لازم دیده می شود که نمایندگان زنجان تمام تلاش خود را برای اضافه شدن تبصره ها و متمم هایی برای جلوگیری از تحمیل خسارت و نابود نشدن صنعت چاقو سازی زنجان بکار ببندند و مانع از این شوند که در تاریخ هنر و صنعت زنجان نام ایشان به عنوان نمایندگانی بی کفایت در دفاع از صنعت تاریخی زنجان آن هم در سال اقتصاد مقاومتی ثبت گردد.

نظر شما چیست؟
دیدگاههای خود را جهت انتشار در تابناک زنجان با ما به اشتراک بگذارید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
هنر و هنرمند دستخوش بازی یسری افراد سودجو شده ، مگه با چاقوهای وارداتی نمیشه کاری کرد ، همش بازی و بهونه فقط برای واردات پس کو حمایت از تولید ملی
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
ميراث فرهنكى
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
ازمتن نوشته هاتون ممنون.نمایندگان زنجان درمجلس درهرصورت بیکفایت هستند.ريیس اصناف ماچرافقط جریمه میکنه پلمپ میکنه مگه کارش حمایت ازصنف نیست؟اگه چاقوسازی ممنوعه پس صنایع دستی چرافعاله کارصنایع دستی چیه؟صنعت دستی زنجان چاقوملیله وچاروقه کمتراز۲۰نفرملیله کارداریم کمتراز۵نفرچاروق دوز٬ایناهم خودشون ازپس کارهاشون برمیان پس نهادی به عنوان صنایع دستی کاملا بیهوده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار