تابناک زنجان گزارش می دهد;
هر چند ضرب و شتم دانش آموزان عملی مجرمانه است اما این بار قطار جنایت بر علیه دانش آموزان به مدرسه ای در شهرستان ماهنشان استان زنجان رسید و پرده گوش حسین کشاورز، دانش آموز مقطع هفتم در دندی بر اثر سیلی و تنبیه معلم وی آسیب جدی دیده است.
کد خبر: ۳۲۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹ 08 November 2016
بدون شک تعلیم و تربیت و اهمیت نقش معلمی بر هیچ کس پوشیده نیست زیرا به مدد هزاران معلم دلسوز بوده است که امروز ایران ما دارای هزاران نخبه و دانشمند و صاحب نظر در علوم معارف مختلف است.

با این حال نباید از این حقیقت نیز چشم پوشید که بواسطه انحراف روحی و اخلاقی برخی شبه معلمان نه تنها دانش آموزان چیزی نمی آموزند بلکه با آسیب های شدید روحی و روانی نیز روبرو می گردند.

بطور مثال تنبیه بدنی دانش آموزان گرچه یک جرم و منکر اخلاقی در مدارس برشمرده می شود اما بصورت پیوسته در بین صفحات رسانه ها شاهد اخبار تلخ ضرب و شتم کودکان معصوم در برخی مدارس هستیم.

جالب اینکه بیشتر جنایاتی از این دست در مناطق محروم اتفاق می افتد و برخی از شبه معلمان با تصور اینکه خانواده های محروم دستشان به جایی نمی رسد با قساوت قلب اقدام به ضرب و شتم دانش آموزان خردسال و نوجوان می نمایند که نمونه اخیر آن را در حادثه که در یکی از مدارس شهرستان ماهنشان رخ داد شاهد هستیم.

ماجرا از این قرار است که پدر یک دانش آموز ماهنشانی پس از بازگشت به منزل در می یابد که فرزندش در مدرسه و توسط معلم مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و این داشن آموز بدلیل شدت ضربات سلامت خود را از دست داده است.

این پدر دلسوز پس از مراجعه به پزشک متخصص در می یابد که این پرده گوش فرزندش بخاطر سیلی معلم آسیب دیده اما وقتی به مدرسه و آموزش و پرورش مراجعه می کند با بی توجهی مسئولین مواجه می شود.

حوشبختانه نور علی کشاورز پدر این دانش آموز در پی بی توجهی های مسئولین آموزش و پرورش با پیگیری ماجرا کار را به شکایت رسانده است.

وی در گفتگو با شمیم ماهنشان (رسانه محلی ماهنشان) اظهار داشته است: ماجرا حدود سه هفته پیش اتفاق افتاد چون مدرسه ها تازه آغاز شده بود و این آمدن و نیامدن های معلم ها تکراری و دانش آموزان را کلافه کرده بود از قضا وقتی معلم سر کلاس حاضر نمی شود و دانش آموزان احساس می کنند که معلم دیگر نخواهد آمد عده ای از آنها برمی گردند منزلشان که بین راه دانش آموزان دیگر اطلاع میدهند معلم به مدرسه آمده و سر کلاس حاضر است .

پدر دانش آموز گفت: وقتی حسین به کلاس برمیگردد معلم چنان عصبانی بوده که او را با زدن ضربه سیلی به گوشش ناکار می کند.

کشاورز اظهارکرد: من با شغل بنایی و هزار و یک زحمت این بچه ها را بزرگ می کنم و اجازه نمی دهم کوچکترین ناراحتی آنها را دلرنج کند چه برسد به معلم که به جای یاد دادن راه روش درست به دانش آموزان، از خشونت استفاده می کند.

وی افزود: حسین وقتی به منزل می آید، مادرش می بیند صورت او سرخ شده و بعد از مدتی، تاشب از درد گوشش گریه می کند، و به مادرش می گوید انگار آب در گوشم هست و تکان می خورد.

پدر دانش آموز حسین کشاورز گفت: بنده به خاطر مسائل کاری آن روز یعنی چهارشنبه که حسین کتک خورده بود تا روز جمعه منزل نبودم اما وقتی برگشتم ، حسین بی حال بود و از درد گوشش می گفت و منم پیش دکتر و متخصص بردم تا درصد آسیب به گوش فرزندم و دوا و درمانش باشم که دکترا اظهارکردند پرده گوشش پاره شده است.

کشاورز گفت: چنان از وضعیت فرزندم ناراحت شدم که نامه کتبی به آموزش و پرورش برده بعد از عدم پیگیری و … به دادگاه دندی هم شکایت خود را اعلام کردم ، بنده اصلا دنبال دیه و گرفتن آن نیستم فقط می خواهم بدانم این معلم به چه علت فرزندم را کتک زده و به گوش آن آسیب رسانده است.

وی اظهارکرد: حسین را به پزشک قانونی، و متخصص های استانی هم برده و باز مجددا بعد از سه ماه به پزشک قانونی خواهم برد تا دادگاه نتایج بعدی را اعلام کند.

پدر حسین افزود: مأمورین نیروی انتظامی وقتی از هم کلاسی های حسین از نحوه کتک کاری می پرسند آنها اعلام می کنند معلم چنان سیلی به حسین زد و او با چند چرخ به دور سرش حالش بد می شود و همه دانش آموزان از این وضعیت می ترسند.

کشاورز گفت: از مدرسه و مدیریت آموزش و پرورش تا به حال یک بارم حال حسین و نپرسیدند و حتی نامه ای که به آنها دادم و گفتند از استان پیگیری می کنیم هیچ اقدامی نشده و به ما اطلاع ندادند.

وی اظهار کرد : برخی از معلمین آمدند و از من خواستند از شکایتت صرف نظر کن، که من در جواب پاسخ دادم اگر بلایی بر اثر این ضربه به سر فرزندم بیاید، چکار باید بکنم، اگر به گیجگاه حسین ضربه می خورد و خدای ناکرده حسین طوریش می شد، چی؟ آنها در جواب من گفتند اگر از دکتری نامه بیاریم که حسین تا ده سال آینده ام بر اثر این ضربه طوریش نمی شه رضایت می دهید!

پدر حسین افزود: من به خاطر چنین اظهاراتی واقعا تأسف می خورم، در صورتیکه من حسین و پیش دکتر و متخصص بردم و آنها هم تأیید کردند که پرده گوش حسین پاره شده و بعد به دادگاه شکایت خود را اعلام کردم شما چنین نامه ای رو از کدام دکتر و چه طوری خواهید آورد.

با توجه به گفته های پدر این دانش آموز آیا آموزش و پرورش نباید بجای تلاش در راستای سرپوش نهادن بر اینگونه وقایع به دنبال ریشه کن کردن آنها در فضاهای تعلیم و تربیت باشد؟

آیا افرادی که در قامت معلم مسئولیت تعلیم و تربیت فرزندان ملت را بر عهده می گیرند نباید پس از بررسی سلامت روحی و روانی مسئولیت دار شعل شریف معلمی شوند؟

طبعا اینگونه اقدامات سیاه از سوی برخی شبه معلمین نمی تواند اعمال و تلاش های معلمان واقعی جامعه را خدشه دار کند اما آموزش و پرورش باید بیاموزد که عدم برخورد قاطع با برخی نیروهای خودسر می تواند در عصر رسانه ها به تضعیف ساختار آموزش و پرورش در افکار عمومی منجر شود لذا آموزش و پرورش باید با ورود سریع به اینگونه پرونده ها و پس از مشخص شدن دقیق ماجرا با خاطیان بصورت جدی و قاطع برخورد کرده و معلم خاطی را از ادامه این شغل شریف محروم نماید.

حال باید منتظر بود و دید که مسئولین ارشد آموزش و پرورش زنجان در ماجرای پیش آمده در شهرستان ماهنشان چگونه عمل خواهد نمود و آیا از حق دانش آموز مورد ستم واقع شده دفاع خواهند کرد!؟

دیدگاههای خود را در رابطه با این حادثه با تابناک زنجان در میان گذارید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار