تابناک زنجان منتشر کرد;
پدیده طلاق هر ساله کام هزاران خانواده ایرانی را تلخ می کند اما بعضا سیاستهای اشتباه نهادهای مسئول نه تنها راه حلی برای درمان این پدیده نمی شود بلکه به شکلی دیگر زمینه ساز شکل گیری مفاسد و مشکلات دیگری می شود.
کد خبر: ۳۴۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶ 10 December 2016
شکی نیست که ازدواج و نهاد خانواده در تمام طول تاریخ و جوامع امري مقدس بوده استبطوري كه همواره پيوند و انسجام خانواده در جامعه مورد حمايت تمام حکومت ها و ادیان قرار مي گرفته است.

در تمام اديان ازدواج بعنوان امري مبارک و خجسته مورد تاكيد قرار گرفته است و از اين رو ازدواج همواره راحت گرفته شده در حالي كه طلاق و جدائي زوجين از يكديگر بسيار سخت و گاهي غير ممكن بوده است بطوري كه هنوز طلاق در برخي از جوامع تا سالهاي اخير غير قانوني محسوب مي شد. 

در عين  حال مطالعه خانواده در جوامع امروزي نشان مي دهد كه خانواده هاي امروزي با چالش هاي فراواني در درون روبرو هستند؛كودك آزاري،همسر آزاري،خشونت خانوادگي و طلاق نمونه هاي متداولي از آسيب هاي خانواده هاي امروزي است.

همين مسائل است كه آسيب شناسي خانواده را در عصر حاضر ضروري مي سازد زیرا طلاق كه«انحلال قانوني،شرعي و عرفي ازدواج تحت شرايط و مقررات خاص» است يكي از متداول ترين مسائل خانواده در جوامع امروزي است بطوري كه در بسياري از جوامع آمار طلاق رقم بالايي را نشان مي دهد.

بدون شک تلخی این پدیده هر ساله کام هزاران خانواده ایرانی را تلخ می کند اما بعضا سیاستهای اشتباه نهادهای مسئول نه تنها راه حلی برای درمان این پدیده نمی شود بلکه به شکلی دیگر زمینه ساز شکل گیری مفاسد و مشکلات دیگری می شود.

در این رابطه نوید کمالی محقق و پژوهشگر حوزه رسانه در یادداشتی نوشت : « طلاق بد است اما جلوگیری از ثبت درخواست طلاق برای کم نشان دادن آمار آن یعنی سر را زیر برف کردن !

شنیدم که در یک دیاری مسئولین خادم و خدمتگزار برای کاهش آمار طلاق اقدام به جلوگیری از ثبت درخواست های اینچنینی نموده اند!

از دید ناقص بنده این کار نشان از بی برنامه بودن آن مسئولین دلسوز دارد و الا هر کارشناس و حتی عوامی می داند که پدیده تلخ طلاق زمینه هایی دارد و اگر هنری داریم باید برای رفع زمینه های غالبا اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی آن اقدام کنیم و الا بزور نگه داشتن دو فردی که یا از سر ناچاری یا از سر کم خردی قصد طلاق دارند کار درستی نیست و بیشتر بر آمار خیانت و قتل و فساد خواهد افزود.

انشاءالله زمانی برسد که برخی مسئولین به این بینش دست یابند که آمار سازی و دستکاری آمار راه حل درمان مشکلات جامعه نیست و باید همانگونه که رهبر عزیز و حکیممان فرمودند با روحیه مجاهدانه وارد عرصه خدمت به  انقلاب و کشور و ملت شد. »

در این رابطه دیدگاهها و یادداشتهای خود را جهت انتشار با تابناک زنجان در میان گذارید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار