تابناک زنجان گزارش می دهد;
پس از سالها حضور منفعل خانه مطبوعات سرانجام خبرنگاران زنجانی بصورت خودجوش نخستین انجمن صنفی خبرنگاران را برای پیگیری مطالبات خود راه اندازی کردند.
کد خبر: ۳۴۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸ 11 December 2016
هر جامعه بشری از قشر های مختلفی تشکیل شده است که یکی از اقشار مهم و تاثیر گذار آن بدون شک یخش قشر اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند که وظیفه خطیر اطلاع رسانی به افکار عمومی و دفاع از مطالبات آنها را بر دوش می کشند.

متاسفانه این قشر برخلاف سایر اقشار جامعه از کمترین خدمات و امکانات اجتماعی مانند بیمه مناسب و درآمد مناسب محروم می باشد که کی از دلایل آن را می توان نبود تشکلهای صنفی قدرتمند برای پیگیری مطالبات آنها دانست.

البته سالهاست که دولت ها با ایجاد تشکیلاتی وابسته به خود به نام خانه مطبوعات در صدد بر آمدند تا در کنار کنترل و بهره مندی از ظرفیت اصحاب رسانه در راستای اهداف حزبی و جتاحی خود به نوعی بستری را برای ارائه خدمات به آنها هم فراهم کنند اما متاسفانه نه تنها به این اهداف دست نیافتند بلکه تنها این تشکل ها به اتاق های سیاسی و غیر صنفی بدل گشتند.

خوشبختانه خبرنگاران استان زنجان پس از نا امیدی نسبت به خدمات و برنامه های خانه مطبوعات در اقدامی خودجوش اقدام به راه اندازی نخستین انجمن صنفی کارگری خبرنگاران استان زنجان نمودند که روز گذشته انتخابات مجمع امور صنفی آن با حضور بیش از یک سوم از اعضا در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان برگزار شد.

در این مراسم که 22 نفر از خبرنگاران عضو انجمن صنفی کارگری استان زنجان حضور داشتند، اساسنامه مجمع قرائت و به تایید و تصویب اعضا رسید.

در ادامه این جلسه رضا رحیم پور، قنبر رسولی، نوید کمالی، محمد مرادی و ملک ناز نجفی کاندیداهای هیأت مدیره انجمن صنفی کارگری خبرنگاران بودند که پس از انتخابات از بین آنها سه نفر به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره برگزیده شدند.

در پایان لازم به ذکر است که سردبیر تابناک زنجان نیز در این انتخابات  به عنوان عضو علی‎البدل هئیت مدیره انجمن صنفی کارگری خبرنگاران استان زنجان انتخاب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار