تابناک زنجان گزارش می دهد;
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه باز تربیت کودکان و نوجوانان مجرم گفت: برای بازگشت سالم مددجویان زیر 18 سال به جامعه تلاش می کنیم.
کد خبر: ۳۴۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۳ 13 December 2016
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اهمیت نقش تربیت و آموزش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد هستیم که کانون‌های اصلاح و تربیت اقدامات موثری را برای اصلاح مجرمان به ویژه در سنین پایین انجام می‌دهند.

علاءالدین کریمی افزود: پذیرش اولیه متهمان توسط مربیان تربیتی و در سایر موارد توسط مأموان انتظامی انجام می‌شود از طریق مصاحبه چهره به چهره پرونده‌های شخصیتی برای مددجویان تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: تشکیل پرونده‌های بهداشتی و توزیع بسته‌های بهداشتی به افراد جدیدالورود از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

کریمی تاکید کرد: خوابگاه‌ها بر اساس سن و نوع جرم تفکیک می‌شوند.

وی با اشاره به تعامل با دستگاههای قضایی ابراز کرد: پیشنهاد آزادی مشروط و اولویت بخشش برای مددجویان زیر 18 سال مطرح شده و تعامل با خانواده‌های زندانیان برای پذیرش این افراد پس از آزادی انجام می‌شود.

کریمی بدسرپرستی و بی‌سرپرستی، دوستان ناباب، فقر مادی و معنوی را از مهمترین عوامل بزه در کودکان زیر 18 سال عنوان کرد.

وی ادامه داد: آموزش از راه دور در اختیار مددجویان قرار گرفته و 140 نفر از مددجویان در نهضت سوادآموزی و آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان در پایان سرقت، ضرب و جرح عمدی، اعمال منافی عفت و  مواد مخدر را از جمله بیشترین جرائم کانونهای اصلاح و تربیت برشمرد و افزود: آمار ورودی به زندان‌های استان زنجان از کشور پایین‌تر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار