«روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان» در جوابیه خود به یک خبر نوشت: آموزش و پرورش استان زنجان همواره با اجرای برنامه های مختلف آموزشی و نظارت مستمر و دقیق بر زیرمجموعه ، به دنبال پیشگیری از بروز هرگونه مشکلی می باشد و به اذعان مسئولین کشوری و مطابق گزارشات موجود این استان از کم حاشیه ترین استان های کشور بوده است.
کد خبر: ۳۴۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 14 December 2016
«تابناک»ـ پس از درج خبری درباره رخدادهای  متعدد صورت گرفته در حاشیه حوزه ماموریت آموزش پرورش که تنها به بررسی اخبار منتشر شده در رسانه های رسمی و پرمخاطب دیگر از جمله  « ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به ۵کیلومتری آموزش و پرورش ممنوع! » -(خبرگزاری تسنیم) و « پرده گوش دانش آموز ماهنشانی بر اثر تنبیه معلمش پاره شد/عدم پاسخگویی آموزش و پرورش به نامه کتبی پدر/مجبور شدم به دادگاه شکایت کنم » -(پایگاه خبری تحلیلی موج رسا) و « ادعا درباره واقعه‌ای تکان‌دهنده در زنجان » - (خبرگزاری ایسنا) و غیره می پرداخت و در آن راهکارهایی را برای جلوگیری از خدشه دار شدن وجه مقدس نهاد آموزش و پرورش و همچنین جلوگیری از ادامه سوء استفاده رسانه های معاند و ضد انقلاب از برخی از این اخبار بیان نموده بود، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش زنجان جوابیه ای به این رسانه ارسال کرد که جهت اطلاع و قضاوت افکار عمومی عینا در ادامه منتشر می گردد.

البته در پایان لازم به ذکر است که «تابناک» به عنوان یکی از پربازدیدترین رسانه های کشور رسالت خود را نقد منصفانه در کنار همراهی با نهاد های خدمتگزار می داند زیرا این رسانه معتقد به امر به معروف و نهی از منکر منصفانه در فضای رسانه ای می باشد و  طبعا شاخه استانی این رسانه - «تابناک زنجان» - نیز در کنار انعکاس مطالبات مردمی آماده ارائه مشورت ها و کمک های رسانه ای به مسئولین و نهادهای خدمتگزار از جمله نهاد آموزش و پرورش می باشد.

متن جوابیه بدین شرح است:

احتراما در پاسخ به مطلب مندرج در آن خبرگزاری با عنوان « نگاهی به حاشیه های پر رنگتر از متن آموزش و پرورش زنجان / چرا آقای مدیرکل خانه تکانی نمی کند؟ » در تاریخ 9 آذر 1395 در آن خبرگزاری و ایراد اتهامات و اکاذیب متعدد نسبت به مسئولین آموزش و پرورش، موارد زیر جهت تنویر افکار عمومی جهت درج در آن خبرگزاری ارسال می گردد: 

1. در مورد واکنش مسئولین آموزش و پرورش نسبت به «اخبار تلخ» بعد از رسانه ای شدن آنها، به اطلاع می رساند ، آموزش و پرورش استان زنجان همواره با اجرای برنامه های مختلف آموزشی و نظارت مستمر و دقیق بر زیرمجموعه ، به دنبال پیشگیری از بروز هرگونه مشکلی می باشد و به اذعان مسئولین کشوری و مطابق گزارشات موجود این استان از کم حاشیه ترین استان های کشور بوده است.با این وجود،تمامی اتفاقات و مسائل و مشکلات آموزش و پرورش مستمرا توسط واحدهای ذیربط این دستگاه مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد و در صورت لزوم، برخوردهای قانونی لازم انجام می پذیرد،از جمله موضوعات اشاره شده در مطلب مذکور که پس از گزارش استان به وزارت متبوع ، اقدامات قانونی انجام پذیرفته است. 

2. آموزش و پرورش در اجرای برنامه های مختلف با نهادها ، ادارات و شرکت های مختلف همکاری نموده است که همکاری آموزش و پرورش با شرکت گستران ابزار محصل نیز در همین راستا بوده ، لیکن اجرای قوانین و مقررات کشوری از جمله قوانین آموزش و پرورش و دفاع از حقوق کلیه دانش آموزان و همکاران در اولویت کاری این نهاد می باشد.

3. در مورد قرار داد اجاره با شرکت «گستران ابزار محصل (سهامی خاص)» به مدیریت حسین تقی لو لازم به ذکر است که در قرارداد مربوطه هیچ گونه اشاره ای به دانش بنیان بودن این شرکت نشده و اگر از اجرای مفاد قرارداد با این شرکت – صرفا به دلیل عدم رعایت مفاد قرارداد - جلوگیری شده، این امر واقعیت تلخی نبوده و القای عباراتی نظیر «حادثه تلخ» و ... از سوی آن خبرگزاری سوال برانگیز می باشد.   

4. ادعای طرح عباراتی نظیر «زیاده خواهی» و «امضای قرارداد نخوانده» توسط مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو، کذب محض بوده و واقعیت ندارد چرا که اساسا قرارداد مذکور، توسط مدیر ناحیه امضا نگردیده ، بلکه توسط معاون پشتیبانی اداره مربوطه امضا شده است که متاسفانه مدیرعامل شرکت مذکور ، هنوز تفاوت معاون و مدیر اداره را تشخیص نمی دهد.

5. مطابق بند 4 قراداد مذکور ، شرکت فوق متعهد شده است علاوه بر ده درصد مبلغ اجاره ، نسبت به پرداخت حق الزحمه مدیر و سرایدار مدارس که خارج از ساعات آموزش و موظف خود و صرفا جهت اجرای قرارداد در مدرسه حضور می یابند اقدام نماید که متاسفانه مسئولین شرکت از اجرای این تعهد استنکاف می نمایند . 

6. مبالغ ذکر و درج شده در ارتباط با حق الزحمه مدیر و سرایدار مدرسه ، کذب محض می باشد . چنانچه اسنادی مبنی بر صحت این موارد در آن خبرگزاری موجود می باشد ، جهت رسیدگی به اداره حقوقی تسلیم گردد.

7. مطابق بند 6 قرار داد، مستاجر (شرکت فوق) ملزم به رعایت مقررات آموزش و پرورش بوده و خواسته آموزش و پرورش نیز اجرای قوانین و مقررات مربوطه به منظور تامین حقوق دانش آموزان و اولیای ایشان بوده است که متاسفانه شرکت مربوطه بعضا از قوانین دستگاه تعلیم و تربیت استنکاف نموده است که موجب نارضایتی اولیای دانش آموزان شده است.

8. با توجه به اینکه در بند 8 این قرارداد نحوه حل اختلاف احتمالی پیش بینی شده است ، طرح موضوع در رسانه ها و جراید نوعی تخلف از قرارداد و نوعی فرافکنی محسوب می شود .

9. انتظار می رود رسانه ها و خبرگزاری های محترم ، قبل از درج هر گونه گزارش و مطلبی ، نسبت به بررسی مستندات قانونی و اطلاع از صحت و سقم موضوع اقدام نمایند که لازم بود قرارداد مذکور قبل از درج مطلب ، از طرف آن خبرگزاری محترم مورد مطالعه قرار می گرفت.

10. آموزش و پرورش پیگیری حقوقی و قضایی مطالب مندرج در آن رسانه را برای خود محفوظ می داند. 

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
باسلام واحترام بنده یکی ازچندین نفری هستم که مطلب ان خبرگزاری وزین رامطالعه میکنم متاسفانه مطالب قبلی درج شده ان خبرگزاری امربه معروف نبود بلکه تخریب عملکرد مدیریت ناحیه 2 بوده بنده به عنوان یک فرهنگی ازعملکرده خوب وشایسته مدیریت ناحیه دو را ارج نهاده که جلوگیری ازاجرای قرداد مذکور باتوجه به محتوای متن چاپ شده دران خبرگزاری درراستای حمایت ازمجموعه عملکرد مدیران وسرایداران مدارس بوده که قابل تقدیر می باشد نه قابل تخریب
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
سلام، من مطلب تسنیم رو چند روز پیش خواندم و تاسف خوردم اما این جوابیه برایم تعجب بر انگیز شد خصوصا بند 4 !!!!

مگه معاون آموزش و پرورش سر خود امضاء کرده قررار داد رو! قطعا حق امضاء داشته و نماینده حقوقی تشکیلات بوده و اون امضا بار حقوقی داره و امضاء هر کسی نیست
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
سلام
به نظر بنده مدیریت نامطلوب ناحیه دو در خصوص این برنامه مشهود می باشد. مگر می شود معاون پشتیبانی بدون هماهنگی و جلسه رسمی با مسئولین اداره خود چنین قراردادی را امضا کنند؟! و بعد اداع شود که رییس امضا نکرده و یا هر چیز دیگر.
آنچه که مشخص است قصور ناحیه دو بوده و با این اقدامات غیرحرفه ای ضربات جبران ناپذیری به اعتماد مردم وارد میشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار