تابناک زنجان;
راههای روستای زیادی در استان زنجان بدلیل ریزش شدید برف هم اکنون مسدود می باشد که بدون شک مسئولین باید برای رفع مشکلات سریعا اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۳۷۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰ 14 February 2017
ریزش شدید برف و کولاک ناشی از وزش شدید باد در استان زنجان طی ساعات گذشته موجب شده است که سیستم حمل و نقل زمینی استان با مشکلات جدی روبرو شود تا جایی که آخرین اخبار و اطلاعات حکایت از مسدود بودن جاده های مهم ارتباطی استان دارد.

اما در این بین باید به این نکته نیز اشاره کرد که راههای روستای زیادی در استان زنجان بدلیل ریزش شدید برف هم اکنون مسدود می باشد که بدون شک مسئولین باید برای رفع مشکلات سریعا اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

در این رابطه «خبرگزاری ایرنا» در گزارشی کامل به انعکاس اخبار مربوط به انسداد راههای ارتباطی استان و روستاها پرداخته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ماهنشان شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برف و کولاک موجب مسدود شدن 70 راه روستایی در این شهرستان شده است.

سید جلال خلیلی اظهارکرد: رانندگان و مسافران این شهرستان از سفرها و ترددهای غیر ضروری در جاده های اصلی و فرعی ماهنشان خودداری کنند.

وی گفت: کسانی که تصمیم برای تردد در جاده های این شهرستان را دارند برای اطلاع از وضعیت جاده ها با شماره 36223520 راهداری تماس برقرار کنند و کسانی که خواهان تماس از خارج از استان هستند با پیش شماره 024 اقدام به شماره گیری کنند.

** راه روستایی 45 روستا در خدابنده مسدود است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خدابنده گفت: در حال حاضر کولاک شدید و بارش برف راه ارتباطی 45 روستا در این شهرستان را مسدود کرده است.

حکمت الله خدابنده لو تاکید کرد: با توجه به اینکه 60 نیرو راهداری با 25 دستگاه ماشین آلات در چهار گردنه شهرستان خدابنده مستقر هستند این نیروها از بامداد دوشنبه در حال نمک پاشی و تیغ زنی جاده های اصلی هستند تا هیچ جاده شریانی مسدود نشود.

وی از همه همشهریان خواست برای اطلاع از وضعیت جاده های این شهرستان با با شماره های 58568151 و34222500، 1816 و 141 تماس داشته باشند و بعد از اطمینان از شرایط جوی حاکم در جاده ها اقدام به تردد کنند.

**کولاک 10 راه روستایی در شهرستان طارم را مسدود کرد

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان طارم از مسدود بودن 10 راه روستایی در این شهرستان خبرداد و گفت: راهداران در این شهرستان در تلاش برای بازنگهداشتن جاده های زنجان – طارم، زنجان – تهم – چورزق هستند تا مانع از مسدود شدن این مسیرها شوند.

** تردد در 10 راه روستایی ایجرود فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ایجرود نیز گفت: در حال حاضر به دلیل کولاک شدید تردد در 10 راه روستایی این شهرستان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
بلال نظری اظهارکرد: 40 نیروی راهدار با 16 دستگاه ماشین آلات راهداری برای ارائه خدمات در این شهرستان فعال هستند.

وی تاکید کرد: نیروهای راهداری شهرستان ایجرود از بامداد دوشنبه با شروع کولاک اقدام به نمک پاشی و تیغ زنی جاده ها کرده اند تا مانع بسته شدن جاده زنجان – بیجار شوند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ایجرود گفت: رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی این شهرستان مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

نظری اظهارکرد: هم اکنون تردد در جاده زنجان – بیجار بدون زنجیر چرخ امکانپذیر است.
رئیس اداره های راهداری در شهرستان های سلطانیه، ابهر و زنجان اعلام کردند: با توجه به اینکه نیروهای راهداری در جاده های اصلی خدمات رسانی می کنند فعلا اطلاع دقیقی از تعداد راه های مسدود شده وجود ندارد.

اولویت بازگشایی جاده ها با اتوبان ها و راه های شریانی سپس مسیرهای روستایی است.
همه رانندگانی که قصد تردد در جاده های این استان را دارند، خواست خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ، لاستیک یخ شکن، وسایل گرمایشی، لباس گرم و جیره غذایی خشک مجهز کنند.

هموطنان قبل از اقدام به سفر، در بررسی خودروهای خود از کامل و سالم بودن مخزن خودرو، برف پاک کن و بخاری آن اطمینان داشته باشند.

در زمان حاضر 50 اکیپ راهداری با 495 نیرو با 227 دستگاه ماشین آلات در 28 راهدارخانه این استان مستقر هستند. 

برای اطلاع از وضعیت جاده های استان زنجان و کشور با سامانه 141، سایت www.141.ir ارتباط داشته و سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنید. 

هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه 1816 در هر ساعت از شبانه روز در تماس باشند.

- با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار