فرماندار شهرستان ابهر گفت: شیوه نادرست زندگی یکی از مهم‌ترین دلایل بیماری‌ها به ویژه در عصر جدید است.
کد خبر: ۷۴۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 22 May 2019

به گزارش ایسنا، علی حیدری در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ابهر با اشاره به اجرای طرح ملی فشارخون، اظهار کرد: برای اجرای مطلوب این طرح همه باید دست به دست هم دهند.

 

وی از خبرنگاران به‌عنوان ارکان اصلی اطلاع‌رسانی در این حوزه یاد کرد و افزود: همکاری خبرنگاران در حوزه بهداشت و درمان قطعاً زمینه ارتقای بهداشت و درمان را در جامعه فراهم می‌کند.

 

حیدری با اشاره به اینکه شیوه نادرست زندگی یکی از مهم‌ترین دلایل بیماری‌ها به‌ویژه در عصر جدید است، تصریح ‌کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته مصرف قند، شکر، نمک و نوشابه ایرانی‌ها بیش از نرم جهانی است که همین امر می‌تواند به بروز برخی از بیماری‌ها دامن بزند.

 

فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به اینکه بیماری‌هایی مانند فشارخون می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای خانواده‌ها ایجاد کند، تاکید کرد: از آنجایی که فشارخون علت اصلی بسیاری از سکته‌های قلبی و مغزی است، توجه نکردن جدی به آن می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد.

 

این مسئول ادامه داد: شخصی که دچار سکته قلبی و مغزی می‌شود علاوه بر هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان، خانواده خود را نیز درگیر می‌کند که همین امر می‌تواند نظم خانواده را به هم بریزد.

 

فرماندار شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه پیام‌های سلامت باید جدی گرفته شود، یادآور شد: توجه به این پیام‌ها در نهایت تضمین سلامتی فرد و جامعه را به دنبال خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: حوزه بهداشت و درمان تنها مرتبط به یک دستگاه و ارگان نیست، بلکه هر کس باید در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشد.

 

حیدری با اشاره به اینکه توجه به حوزه سلامت و مسئولیت اجتماعی همه افراد است، تاکید کرد: هر کس در این حوزه باید به سهم خود احساس مسئولیت کند.

 

فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به انتقادات موجود در جامعه، ادامه داد: همه ما باید پذیرای انتقادات سازنده باشیم اما نباید انتقاد را شخصی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه نباید به بهانه انتقاد مردم را در مقابل یکدیگر قرار داد، تصریح کرد: انتقاد باید سازنده بوده و در کنار آن راهکارهای عملیاتی برای حل مشکلات ارائه شود.

 

فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه مراجعه افراد به روان‌شناس، ادامه داد: کسانی که به روان‌شناس مراجعه می‌کنند حتماً بیمار نیستند، بلکه افراد عادی نیز در برخی از مواقع نیاز به خدمات روان‌شناسی دارند اما متاسفانه در بین برخی از افراد این امر جا نیفتاده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار