معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۹۷ واحد تولیدی راکد در کشور از محل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید احیا شده است.
کد خبر: ۷۴۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 22 May 2019

بابک دین پرست، شب گذشته در دومین جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان از ظرفیت خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برخوردار است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور بر ضرورت تخصیص مجوزها براساس اهلیت و صلاحیت افراد تاکید کرد و گفت: 60 روز فرصت برای صدور مجوز در این استان مهلت خوبی است.

 

این مقام مسئول از جنگ اقتصادی کشور و آمادگی برای مقابله با این جنگ خبر داد و گفت: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی، قرارگاه جنگ اقتصادی هستند.

 

دین پرست تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را متذکر شد و ادامه داد: روند طولانی مدت صدور مجوز موجب دلسرد شدن سرمایه گذاران می شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشوربر ضرورت آمادگی مدیران اقتصاد مقاومتی برای عبور از گردنه های تحریم تاکید کرد و افزود: سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای طرح رونق تولید و بازسازی و نوسازی در نظر گرفته شد که 37 هزار واحد تولیدی 25 هزار میلیارد تومان جذب کردند.

 

دین پرست با اشاره به اجرایی شدن 2308 طرح اقتصاد مقاومتی در استان زنجان گفت: سال گذشته 15 استان با کاهش و 15 استان با افزایش نرخ بیکاری مواجه بودند.

 

وی با طرح این موضوع که بیکاری در استان زنجان با 8.5 درصد 3.5 درصد نسبت به کشوری کمتر است، خاطرنشان کرد: پرداخت های مربوط به طرح های رونق تولید و عشایری و روستایی بررسی شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور از شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به عنوان مهمترین جلسات هر استان یاد کرد و گفت: باید با همراهی مسئولان، مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود.

 

این مقام کشوری به مشکلات مربوط به 79 واحد تولیدی استان زنجان با 6 هزار و 677 نفر نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: 9 واحد بحرانی نیز در استان زنجان فعالیت می کند.

 

به گفته دین پرست لازم است تا طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود و با همکاری همگانی از هرگونه مانع تراشی جلوگیری شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور خاطرنشان کرد: یک هزار و 297 واحد تولیدی راکد در کشور از محل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید احیا شده است.

 

در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان به سیاست های مهم دولت در قالب درون زایی اقتصادی، بهره روی و دانش بنیانی در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: وظیفه دستگاه های اجرایی در این زمینه مشخص شده است.

 

شهرام طهماسبی اضافه کرد: با پیگیری این دستگاه ها 92 درصد برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان زنجان اجرایی شده و کارگروه اقتصاد دانش بنیان ذیل کارگروه اقتصاد مقاومتی و با حضور نخبگان و مدیران اجرایی شکل گرفته است.

 

به گفته وی، نبود اطلاعات دقیق از بنگاه های اقتصادی موجب شده تا تنها در چند حوزه مشخص از جمله تزریق تسهیلات بانکی و کمک به پرداخت بدهی های بانکی در زمینه رونق تولید اقدام شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار