کد خبر: ۷۴۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ 22 May 2019

مدیرکل تعاون روستایی استان زنجان از آغاز خرید سیر طارم برای جلوگیری از ورود دلالان و آشفتگی بازار خبر داد.

 

محمود نوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کشاورزان طارمی برداشت سیر را از حدود ۱۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول آغاز کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود 72 هزار تن سیر از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

 

این مسئول ادامه داد: در راستای سیاست‌های تعاون روستایی استان زنجان مبنی بر حمایت از کشاورزان شهرستان طارم، اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان زنجان نسبت به ایجاد مرکز خرید توافقی سیر از کشاورزان این شهرستان با هدف جلوگیری از کاهش قیمت واقعی این محصول اقدام کرده است. در همین راستا، اتحادیه در برای بازاریابی محصول سیر طارم در داخل کشور و همین‌طور بازارهای صادراتی خارج از کشور نیز برنامه‌هایی دارد.

 

وی تصریح کرد: در واقع اتحادیه همه تلاش خود را می‌کند که زمینه را برای حمایت از کشاورزان طارمی و محصول ارزشمند آنان فراهم کند. علاوه بر این، از طریق مقابله با ورود دلالان به بازار این محصول، جلوی هرگونه سوء استفاده و آشفتگی در بازار سیر طارم را بگیرد.

 

نوری یادآور شد: شهرستان طارم یکی از قطب‌های اصلی تولید کننده سیر در کشور است و بیش از نیمی از تولیدات خود را به کشورهای روسیه، آذربایجان و عراق، همچنین استان‌هایی نظیر گیلان و مازندران، تهران، همدان، کردستان و قزوین صادر می‌کند.

 

مدیرکل تعاون روستایی استان زنجان با بیان این‌که سیر تولیدی این شهرستان به دلیل شرایط اقلیمی منطقه از نظر کیفیت و عطر و طعم بسیار مرغوب است، خاطرنشان کرد: سیر طارم در فصل پاییز کشت می‌شود و برداشت آن از اردیبهشت آغاز و تا خرداد ادامه دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار