زنجان - رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: زندانیان جرائم غیر عمد هنجار شکن نیستند و آزادی هایی که با گلریزان انجام می شود، شامل هنجارشکنان نیست.
کد خبر: ۷۴۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 22 May 2019

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی شامگاه سه‌شنبه در جشن گلریزان شهرستان ابهر، افزود: ابهر به علت داشتن فرهنگ اصیل، منطقی درست و مردمان خیر و نوعدوست از شهرستان هایی است که کمترین آمار ناهنجاری ها و جرائم را در سطح استان و کشور دارد.
وی تصریح کرد: این پیشینه فرهنگی موجب شده هرساله جشن های گلریزان با شکوهی را برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با مشارکت بالای مردمی برگزار کند. 
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی تاکید کرد: در حال حاضر استان زنجان 160 زندانی جرائم غیر عمد با 140 میلیارد ریال بدهی دارد که از این تعداد چهار نفر سادات و سه نفر زن هستند.
رئیس کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: زندانیان جرائم غیر عمد مجرم نیستند و ما در مقابل هنجار شکنان بسیار سختگیر هستیم.
وی خاطرنشان کرد: کمک به زندانیان جرائم غیر عمد فقط شامل زندانی نمی شود بلکه فرد طلب کار نیز که مال خود را از دست داده به حق خود می رسد و مشکلات برطرف می‌شود.
این مسئول یادآور شد: نباید فراموش کنیم که در جشن های گلریزان علاوه بر خیران، برخی از طلب کاران با بخشش کل یا قسمتی از بدهی خود در این امر خداپسندانه مشارکت می کنند.
فرماندار ابهر نیز گفت: مردم شهرستان ابهر در همه عرصه ها به ویژه در امور خیر بسیار خوشنام هستند و کمک های زیادی را در این زمینه انجام داده اند.
علی حیدری افزود: مردم فهیم به خوبی می دانند که دولت به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند و تنها با کمک و مشارکت مردم است که بسیاری از مسائل حل و پیشرفت ها حاصل می‌شود.
وی تاکید کرد: در شهرستان ابهر به لطف خدا سازمان های مردم نهاد بسیاری در زمینه های مختلف فعالیت می کنند به ویژه در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مشارکت مردمی و کمک صاحبان صنایع شهرستان بسیار قابل توجه است.
حیدری با تقدیر از همه خیران شهرستان ابهر، خاطر نشان کرد: باید طوری برنامه ریزی کنیم که قبل از اینکه فردی گرفتار بند و زندان شود با کمک و مشارکت خیران مشکلاتش برطرف شود چرا که ورود به زندان برای فرد و خانواده اش آسیب های اجتماعی بسیاری را به همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار