کد خبر: ۷۵۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 01 June 2019
 معابر زنجان پاسخگوی بارترافیکی این شهر نیست

شهردار زنجان با بیان اینکه وضعیت موجود در معابر شهر زنجان پاسخگوی بارترافیکی این شهر نیست، گفت: اصلاح خطوط اتوبوسرانی یک نیاز و اولویت مهم برای خروج از مشکل ترافیک است.

مسیح‌الله معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر، با یادآوری اینکه بحث خطوط اتوبوسرانی در راستای رفاه حال شهروندان است، تصریح کرد: نمی‌توانیم این موضوع را هضم کنیم که شهرداری به قول برخی از شهروندان با این کار به دنبال آزار و اذیت آن‌ها باشد. این‌طور نیست که مجموعه شهرداری علاوه بر انرژی، هزینه زیادی برای پروژه‌ها صرف کرده و خروجی آن جز ایجاد دغدغه برای شهروندان نباشد.

شهردار زنجان گفت: هر کار توسعه‌ای و عمرانی معمولاً یک بازه زمانی برای گروه و قشر خاص ایجاد زحمت می‌کند، البته وظیفه ما این است که کاری کنیم آن تعداد افرادی که برای‌شان ایجاد زحمت می‌کند، آن مدت زمان را به حداقل برسانیم که بی‌شک این وظیفه مجموعه شهرداری است.

معصومی با اشاره به اینکه ما باید بپذیریم که شهر زنجان در حال رشد بوده و به همین خاطر وضعیت ترافیکی شهر زنجان با این معابر موجود پاسخ‌گو نیست، ادامه داد: بنابراین دو راه بیشتر نداریم. یا باید معابر را تعریض کنیم که این مهم هم زمان‌بر و هم هزینه‌بر بوده و علاوه بر این ممکن است برای شهروندان ایجاد زحمت مضاعف کند.

وی ادامه داد: راه دوم که راه مقبول‌تری در تجارب دنیا و در تجارب شهرهای بزرگ کشور است، این است که به جای تعریض معابر و ایجاد معابر جدید، باید به سمت محدود کردن وسایل نقلیه شخصی و استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی حرکت کنیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه طرحی که ما برای خیابان سعدی و خیابان امام داشته و هنوز هم اصرار داریم که این طرح اجرا شود، این است که ما باید خطوط شبهه بی.آر.تی راه‌اندازی کنیم، اظهار کرد: دلیل آن این است که نمی‌خواهیم همه ملزوماتی را که در خصوص خطوط بی.آر.تی وجود دارد را در این طرح پیاده کنیم وبنا نداریم با ایجاد نرده، سدی در خیابان‌ها ایجاد کنیم، بلکه می‌خواهیم یک خط شبهه بی.آر.تی در این دو خیابان که در هسته مرکزی شهر قرار دارد، ایجاد کنیم وبه جای آن، اتوبوس‌های سریع‌السیر ارزان‌قیمت و باکیفیت را در مسیر قرار دهیم.

معصومی با یادآوری اینکه زمانی که خواستیم این پروژه را اجرا کنیم، همه مصوبات و مجوزهای آن اخذ شده بود، بیان کرد: اما تعدادی از کسبه خیابان سعدی بنای مخالفت گذاشتند، اگر چه ما توضیحات و توجیهاتی در خصوص این پروژه داشتیم منتهی در نهایت نظر مدیران استانی مبنی بر این شد که دوباره این طرح در شورای ترافیک استان مورد بررسی بیشتر قرار گیرد که بعد از مطرح شدن این موضوع در شورای ترافیک استان، قرار شد جایگزین‌های دیگری نیز پیشنهاد داده شود و بر همین اساس مشاور این طرح مشغول بررسی جایگزین‌های دیگر است تا تصویب شود.

وی ادامه داد: آن چیزی که فعلاً اجماع استانی انجام شده این است که ما با حفظ همین چهار متر خطی که در خیابان سعدی داریم، اتوبوس‌ها را به صورت دوطرفه استفاده کنیم، چون قرار نیست مثل سابق ۱۴۰ اتوبوس همگی از خیابان سعدی و سبزه‌میدان عبور کند و فقط به تعداد ۱۰ تا ۱۵ اتوبوسی که از میدان ارتش و میدان آزادی مسافران را به هسته مرکزی خواهد آورد، به گونه‌ای تنظیم زمان کنیم که بتوانند از کنار هم از ایستگاه‌ها عبور کنند و قرار نیست در عرض خیابان خط ویژه اضافه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار