مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آماده‌سازی و خرد کردن مرغ و ماهی در مغازه‌ها ممنوع است.
کد خبر: ۸۴۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷ 27 April 2020

ممنوعیت خردکردن مرغ و ماهی

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آماده‌سازی و خرد کردن مرغ و ماهی در مغازه‌ها ممنوع است.

محمدباقر حاج‌کاظمی، با تاکید بر لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی در ایام کرونایی، اظهار کرد: به دلیل رفت و آمد زیاد مردم به محل‌های عرضه مرغ در استان ممکن است لوازم استفاده در این محل‌ها آلوده به ویروس کرونا بوده و از این نظر محیط نیز آلوده شود؛ بنابراین هم‌استانی‌ها هنگام خرید مرغ اقدام به خارج کردن از بسته‌بندی و قطعه‌سازی آن در محل خرید نکنند و این کار را با رعایت نکات بهداشتی در منزل انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی مرغ، تخم‌مرغ، ماهی و گوشت به صورت بسته‌بندی تهیه کرده و استفاده کنند، افزود: در کشتارگاه‌ها و کارخانجات، همه نکات بهداشتی و ایمنی برای قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت رعایت می‌شود تا احتمال انتقال آلودگی به ویروس کرونا به‌صورت مکانیکی از کارگران آلوده به گوشت وجود نداشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه گوشت عاری از آلودگی به کروناویروس بوده و نگرانی‌ در خصوص وجود ندارد، تصریح کرد: ممکن است هنگام حمل و نقل و عرضه، بسته‌بندی‌ها آلوده به ویروس کرونا شود که می‌توان آن را در منزل با استفاده از مواد ضدعفونی کننده یا ریختن آب جوش بر روی بسته‌بندی که بهترین ضدعفونی کننده است، گندزدایی کرد زیرا آب جوش می‌تواند در مدت زمان کوتاهی بسیاری از آلودگی‌ها را از بین ببرد.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان آماده‌سازی و خرد کردن مرغ و ماهی در مغازه‌ها ممنوع شده است و با اشاره به اینکه در صورتی که مردم شاهد عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی مغازه‌داران و فروشندگان باشند حتما تذکر دهند، خاطرنشان کرد: در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی توسط فروشندگان از این مراکز خرید نکنند و هرگونه تخلف را با شماره تلفن ۱۵۱۲ برای رسیدگی اطلاع دهند.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار