مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود، عایدی طرح‌های اشتغال فرشبافی ایجاد شده از طریق کمیته امداد استان برای مددجویان تحت حمایت در ۱۱ ماهه سالجاری بیش از ۱۶ میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان بوده است.
کد خبر: ۹۴۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 16 March 2021

 

هدایت صفری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از راهبردهای اصلی کمیته امداد استان زنجان در حوزه خدمت رسانی به خانواده های تحت حمایت توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای جامعه هدف این نهاد با محوریت اشتغال است.
وی با بیان اینکه فعالیت های اشتغالزایی این نهاد برای مددجویان تحت حمایت درقالب ایجاد و توسعه مشاغل خرد و زودبازده و بر اساس ۲ الگو و کلان پروژه راهبری شغلی و هدایت شغلی انجام می شود، افزود: بر همین اساس تلاش می کنیم با بهره گیری از ظرفیت های موجود و مزیت های نسبی مناطق مختلف و راه اندازی و ایجاد مشاغل و کسب و کار زودبازده خروجی فعالیت های اشتغالزایی منجر به درآمد پایدار برای خانواده های تحت حمایت و در نهایت استقلال اقتصادی و معیشتی آنان شود.
صفری همچنین ادامه داد: با همین رویکرد و اقدامات اثربخش و سرمایه گذاری کمیته امداد استان در حوزه توسعه مشاغل زود بازده در قالب کسب و کارهای کوچک و خانگی در حال حاضر بیش از ۲ هزار مددجو بر اساس استعدادسنجی و مشاوره شغلی ارائه شده به آنان در رشته فرشبافی مشغول فعالیت هستند.
وی از تولید ۲ هزار و ۲۲۹ تخته فرش و تابلو فرش از طریق مجریان طرح های اشتغال فرشبافی تحت حمایت کمیته امداد استان خبر داد و اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود عایدی طرح‌های اشتغال فرشبافی ایجاد شده از طریق کمیته امداد استان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد، در ۱۱ ماهه سالجاری بیش از ۱۶ میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان بوده است.
صفری همچنین ادامه داد: به منظور کمک به پایدارسازی طرح های اشتغال فرشبافی و ارائه مشاوره شغلی و فنی به طرح های اشتغال فرشبافی، پشتیبانی های لازم از طریق نظارت کارشناسان فنی اشتغال این نهاد نیز انجام می شود و با همین رویکرد تلاش می کنیم با ارتقای کمی و کیفی نظارت های فنی بر طرح های اشتغال فرشبافی، بهره وری طرح های اشتغال ایجاد شده افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار