مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار هشدار داد؛
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بیجار گفت: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی در سال جاری و بالا بودن تراکم پوره سن گندم در مزارع و محدودیت زمان مبارزه، ضروری است کشاورزان هر چه سریعتر نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام نمایند.
کد خبر: ۹۶۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 19 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان بیجار، پیمان قمری مطرح کرد: در سال جاری در ۵۸۶۷۷ هکتار از مزارع شهرستان سمپاشی در مرحله سن مادر، ۶۲۰۰ هکتار در مرحله پوره سن، ۲۰۸۹۵ مبارزه با علف هرز و ۱۵۰۶۰ هکتار محلول پاشی کود انجام شده است.

وی افزود:بهترین زمان مبارزه با این آفت زمانی است که سن مادر تخم گذاری نکرده است و کشاورزانی که در این برهه همزمان با سمپاشی مزارع، اقدام به محلول پاشی کود NPK کرده اند خسارت کمتری دیده و پوره سن در مزارع آن‌ها از حد نرمال کمتر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار گفت: آفت سن مادر در کمیت مزارع تاثیر می‌گذارد، اما سن پوره علاوه بر کمیت بر کیفیت گندم و در نهایت آرد حاصل نیز موثر است و اگر کنترل نشود نابودی محصول را به دنبال دارد.

قمری اظهار داشت: در سال زراعی جاری استمرار خشکسالی کم سابقه، پوشش گیاهی ضعیف در مراتع، زمستان با آب و هوای معتدل و از طرفی ریزش تدریجی باعث طغیان آفت سن و موجب گردیده مزارع گندم و جو در اکثر مناطق شهرستان در معرض خطر خسارت شدید سن قرار گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار