در مرحله دوم فاز سوم
تاکنون 2 هزار نفر از جامعه هدف در زنجان در مرحله دوم فاز سوم واکسن پاستور را دریافت کرده اند
کد خبر: ۹۶۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸ 06 June 2021

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مرحله دوم فاز سوم کارآزمایی واکسن پاستور و کوبا بر 3 هزار داوطلب زنجانی جامعه هدف در حالی آغاز شده که تا کنون عارضه جدی ثابت شده ای از تزریق مرحله اول فاز سوم گزارش نشده است.دریافت ...واکسن پاستور در مرحله دوم فاز سوم در زنجان

دکتر صائینی افزود: در این کار آزمایی بالینی در مجموع مرحله اول ودوم تاکنون 5 هزار واکسن کوبایی ایرانی (کنژوگه) به افراد واجد شرایط و منتخب تزریق شده است.

وی افزود: در این فاز 6 هزار دوز واکسن به ظرفیت استان اضافه و در واقع انتخاب دیگری برای مردم ایجاد شد گفتنی است در 2 شهر زنجان و یزد علاوه بر دوز اول فاز سوم که تزریق شده 2 دوز واکسن تزریق می شود که یک دوز آن یادآور محسوب می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت : با تزریق دوز دوم در فاز سوم کارآزمایی واکسن پاستور و کوبا بیش از 97 درصد ایمنی‌زایی دارد.

صائینی افزود: داوطلبین این واکسن بین 18 تا 80 سال از هر دو جنس زن و مرد قرار بودند و اینکه گروههای هدف تا هفت ماه تحت پیگیری و تا پایان فرصت مورد نظر، بیمه خواهند بود همچنین این افراد باید سلامت عمومی و یا بیماری زمینه‌ای کنترل شده داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار