مدیرکل هواشناسی استان زنجان:
مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: از اول مهرماه سال گذشته تا ۱۰ مرداد ماه سالجاری بارش‌ها در استان بیش از ۲۰۹ میلی متر بارش ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت ۳۴ درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۹۸۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹ 03 August 2021

محمدرضا رحمان نیا  به میزان بارش‌ها در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از اول مهرماه سال گذشته تا ۱۰ مرداد ماه سالجاری بارش‌ها در استان بیش از ۲۰۹ میلی متر بارش ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت ۳۴ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم ۴۹ درصد کاهش دارد.

وی اظهار کرد: استان زنجان با ۱۰۷ میلی متر کاهش بارش مواجه است و به لحاظ بارندگی زنجان رتبه ۲۰ کشوری را دارد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: طی این بازه زمانی طارم کمترین بارش‌ها را داشته و کمترین بارش هم مربوط به شهرستان زنجان با ۱۶۷ میلی متر است.

رحمان نیا تاکید کرد: طی هفت روز گذشته هم بیشترین بارش‌ها در استان مربوط به شهرستان سلطانیه به میزان ۱۰۹ میلی متر بوده است.

وی به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان زنجان امروز قسمتی ابری است و از بعدازظهر با افزایش ابر همراه خواهد بود و با توجه به بارش باران شاهد وقوع سیل در استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: همچنین بارش‌ها در استان با رعد و برق همراه خواهد بود که در این میان به مردم توصیه می‌شود در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خود داری کنند و در بلندی‌ها و ارتفاعات کوهستانی هم تردد نکنند.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار