فرماندار ماهنشان:
فرماندار ماهنشان با بیان اینکه ماهنشان ۱۲۷ روستا دارد که از این تعداد ۶۲ روستا سیل خیز است و ۳۵ روستا هم در معرض زلزله قرار دارد،گفت: سیل ۱۴۰ میلیارد ریال در ماهنشان خسارت برجا گذاشت.
کد خبر: ۹۸۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ 04 August 2021

سیل ۱۴۰ میلیارد ریال در ماهنشان خسارت برجا گذاشت

به گزارش تابناک زنجان، جلیل جزونقی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در محل استانداری زنجان با بیان اینکه ۱۶ روستای شهرستان تحت تأثیر مستقیم و غیرمستقیم سیل شامگاه دوشنبه قرار گرفتند، گفت: از این تعداد منازل مسکونی، مسیرهای روستا تحت تأثیر قرار گرفت.

وی اظهار کرد: خسارت‌های سیل در این شهرستان در حوزه کشاورزی، راه‌های مواصلاتی، استخرهای پرورش ماهی، باغات، تلف شدن دام‌ها بویژه در منطقه قارقالان و منازل مسکونی است و ۲۲۶ میلیارد ریال در حوزه مسکن، ۵۰ میلیارد ریال در حوزه راه‌های مواصلاتی و ۶۲ میلیارد ریال نیز در بخش کشاورزی است.

فرماندار ماهنشان با بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها در بخش کشاورزی و جاده‌ها است، گفت: ۲۶۰ هکتار زمین کشاورزی، ۲۶ واحد مسکونی، ۱۸ کیلومتر راه اصلی و فرعی، چهار کیلومتر کانال کشاورزی و یک دستگاه تراکتور در سیل خسارت جدی دیدند.

جزونقی با بیان اینکه ماهنشان ۱۲۷ روستا دارد که از این تعداد ۶۲ روستا سیل خیر است و ۳۵ روستا در معرض گسل زلزله قرار دارد، ابراز داشت: در مجموع سیل ۱۴۰ میلیارد ریال در ماهنشان خسارت برجا گذاشت.

فرماندار زنجان با بیان اینکه در روستای وننق عامل انسانی موجب آبگرفتگی شده است، گفت: یکی از اهالی این روستا از احداث کانال جلوگیری کرده و عملیات اجرا نیمه تمام رها شده و این مهم موجب آبگرفتگی و خسارت به نهرها، مزارع کشاورزی، منازل مسکونی و تلف شدن احشام در مسیر سیل شده است.

رضا عسگری با بیان اینکه احداث کانال در روستای وننق از امروز باید آغاز شود، اظهار کرد: ممانعتی از سوی اهالی انجام گیرد این مهم با برخورد جدی دستگاه قضائی پیگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار