مسوول واحد زراعت مدیریت جهادکشاورزی طارم از آغاز عملیات برداشت محصول پیاز در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به بروز خشکسالی شدید بهره‌برداران محصول پیاز در طارم با خسارت ۳۰ درصدی مواجه شده‌اند.
کد خبر: ۹۸۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 09 August 2021

آرش محمدی با اشاره به آغاز عملیات برداشت محصول پیاز در شهزستان طارم، اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ حدود ۹۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

مسوول واحد زراعت مدیریت جهادکشاورزی طارم با بیان اینکه ۱۵۰ بهره‌بردار در طارم به کشت و کار پیاز مشغول هستند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود هزار و۹۸۰ تن محصول پیاز برداشت شود.

وی ارقام کشت پیاز در این منطقه را محلی عنوان کرد و افزود: محصول تولیدی این شهرستان علاوه‌بر مصرف داخل شهرستان و استان، به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه همه ساله برداشت پیاز در این شهرستان از اوایل مرداد تا پایان مردادماه ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به بروز خشکسالی شدید، بهره‌برداران با خسارت ۳۰ درصدی محصول پیاز در این منطقه مواجه شده‌اند.

مسوول واحد زراعت مدیریت جهادکشاورزی طارم ادامه داد: تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز، برگزاری برنامه‌های آموزشی، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی و تلاش در راستای تنظیم بازار فروش از جمله اقدامات انجام گرفته شده توسط مدیریت جهاد کشاورزی طارم است.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار