رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تزریق 891 هزار و 579 دز واکسن در استان اشاره کرد و گفت: این تعداد واکسن 77 درصد از افراد بالای 12 سال را در استان پوشش داده است.
کد خبر: ۹۹۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 03 October 2021

 

به گزارش تابناک زنجان، پرویز قزلباش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه زنجان جزو استان‌های با وضعیت خوب به لحاظ واکسیناسیون قرار دارد، اظهار کرد: حدود ۴۷ درصد مردم استان هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار واکسن‌های تزریق شده در استان را ۸۹۱ هزار و ۵۷۹ دز اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۶۲۱ هزار دز نخست و ۲۷۰ هزار و ۷۷ دز دوم بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۷ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در استان زنجان واکسن دریافت کرده‌اند که این درصد مجموع دریافت کنندگان مرحله نخست و دوم را شامل می‌شود.

قزلباش با اشاره به مطالعه و مقایسه بستری‌ها و فوتی‌های موج‌های قبلی شیوع ویروس کرونا با دوره شیوع پنجم افزود: همه شواهد نشان دهنده تاثیر مثبت واکسیناسیون در آمار بیماران بستری، بدحال و از همه مهم‌تر فوتی‌ها است، چرا که با وجود دامنه وسیع شیوع ویروس در دوره پنجم، در همه آمارها کاهش روی داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: واکسیناسیون انجام شده به همراه سایر عوامل کنترلی و همچنین مدیریت امور منجر به کاهش آمار فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در سطح استان زنجان شد.

وی با بیان اینکه 20 درصد از مشارکت کنندگان در دوره کارآزمایی واکسن کنژوکه واکسن نما دریافت کرده‌اند، افزود: به این افراد نوبت واکسیناسیون داده داده است، ولی هیچ اجباری برای تزریق واکسن از همین نوع نیست و این افراد می‌تواند از واکسن‌های موجود در مراکز تزریق کنند.

قزلباش با اشاره به ادامه اجرای محدویت‌های تردد افزود: اجرای این محدودیت‌ها به شدت و کیفیت گذشته اجرا نخواهد شد و در مورد اجرای محدودیت هوشمند هم هنوز دستورالعملی ابلاغ نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با توصیه به کسانی که تاکنون واکسن تزریق نکرده‌اند، برای مراجعه و تزریق واکسن ادامه داد: باتوجه به مزایای تزریق واکسن که ایمنی قابل توجهی را ایجاد می‌کند، در دسترس‌ترین واکسن را تزریق کنید تا ایمنی داشته باشید.

وی با بیان اینکه ساعات محدودیت تردد کرونایی فعلا تغییری نکرده است، افزود: این محدودیت در راستای کمک به مدیریت و کنترل شیوع ویروس برنامه‌ریزی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات موجود در اورژانس بیماران کرونایی بیمارستان آیت‌الله موسوی، با تقدیر از صبر و حوصله بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی به ویژه بیمارستان آیت‌الله موسوی، تاکید کرد: توصیه ما به مسؤولان استقرار دو پزشک است ولی در مجموع کمبود نیرو همواره مشکلاتی از جمله معطلی بیماران را موجب شده است.

وی به اجرای پویش هفته طلایی واکسیناسیون در استان زنجان اشاره کرد و گفت: با همراهی مردم و مسؤولان تعداد قابل توجهی از واکسن در این هفته تزریق شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار