کد خبر: ۷۴۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 20 May 2019

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در شرایط کنونی استان زنجان در زمینه تامین نخ بخیه برای جراحی با کمبود مواجه نیست.

 

جواد تاج‌کی اظهار کرد: استان زنجان کمبودی در رابطه با نخ‌ بخیه مورد نیاز در جراحی‌های قلب و عروق ندارد و نخ بقیه مورد نیاز در جراحی‌ها نیز به مقدار لازم در کشور موجود است.

 

وی در رابطه با موجودی نخ‌ بخیه در استان، افزود: نخ‌ موجود را به مدت دو ماه ذخیره می‌‍کنیم. از آن‌ جایی که جراحی قلب و عروق در استان کم است نمی‌توانیم نخ بخیه بیش از میزان لازم را ذخیره کنیم، زیرا احتمال انقضای آن‌ها وجود دارد.

 

تاج‌کی با اشاره به مقدار ذخیره شده نخ بخیه مورد نیاز برای عمل جراحی قلب و عروق، اظهار کرد: نخ پرولن (نخ تک رشته‌ای از جنس پلی پروپیلن) که در جراحی‌های قلب و عروق استفاده می‌شود از طریق واردات برای کشور تامین می‌شود و مابقی نیاز کشور از تولید داخل تامین می‌شود که در این رابطه نیز مشکل چندانی در تامین نخ مورد نیاز نداریم.

 

به گزارش ایسنا، نخ بخیه پرولن غیرقابل جذب حتی در حضور عفونت، این نخ استحکام کششی دائمی در بافت را تأمین می‌کند، این نخ بخیه سطحی فوق‌العاده صاف و صیقلی برای عبور راحت نخ از بافت دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار