کد خبر: ۷۴۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 22 May 2019

بابک دین پرست شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: هم اکنون کشورمان در شرایط تحریم قرار دارد و در این میان ستاد مقاومتی همانند ستاد جنگی است که اعضای آنان می توانند به عنوان فرماندهان و مدیران این حوزه کمک شایانی به امر تولید و اشتغال در کشور بکنند.
این مسئول ادامه داد: در میزان نرخ بیکاری از 31 استان کشور در سال گذشته 15 استان با افزایش و 15 استان دیگر با کاهش این نرخ مواجه بودند و استان قم نیز تغییری نداشت.
دین پرست اظهار داشت: با فعالیت های انجام گرفته در استاجانن زن به ویژه مشارکت بخش خصوصی نرخ بیکاری 8.5 درصد است که نسبت به میانگین کشور کمتر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ادامه داد: میانگین شاخص نرخ مشارکت اقتصادی کشور نیز امسال نسبت به سال قبل 40.5 درصد است که نسبت به سال 96، چهار دهم درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 18 استان کشور با افزایش نرخ مشارکت مواجه بود، اظهار داشت: این شاخص در 11 استان با کاهش همراه بود و در وضعیت 2 استان دیگر نیز تغییری وجود نداشت.
این مسئول در ارتباط با طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز گفت: در این طرح، بیش از هشت هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد .
دین پرست افزود: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی یکی از مهمترین و قوی ترین و با قدرت ترین شوراهای استانی است که 2 ماموریت مهم شناسایی قوانین، زائد و مزاحم و دیگری بهبود فضای کسب و کار را بر عهده دارد.
وی اظهار داشت:طی سال گذشته در سطح کشور 270 جلسه شورای گفت و گو با یکهزار و 835 مصوبه برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بر لزوم مراقبت از واحدهای مشکل دار و بحرانی تاکید کرد و گفت: بر اساس آمار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، استان زنجان در مجموع 72 بنگاه تولیدی مشکل دار با هفت هزار و 237 نفر نیروی کار دارد.
وی افزود: در استان زنجان 2 هزار و 328 طرح موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان هزار و 353 میلیارد تومان شدند.

** 2 هزار و 22 واحد تملک شده به چرخه تولید بازگشت
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: اولویت های حوزه اقتصادی در 20 عنوان به استانها ابلاغ شده و عملکرد استانداری ها در اولویت های یاد شده ارزیابی خواهد شد.
دین پرست با بیان اینکه برای فرمانداران نیز هفت ماموریت مشخص تعریف شده است، افزود:
اولین ماموریت مهم فرمانداران مراقبت از تعداد واحدهای تولیدی فعال، حفظ اشتغال و ارتقای وضعیت واحدهای تولیدی شهرستانها است.
این مسئول ادامه داد: طی بررسی انجام گرفته در آذر سال گذشته شمار واحدهای تملک شده توسط شبکه بانکی 2 هزار و 22 واحد بود که با دستور رئیس جمهوری این واحدها به چرخه تولید بازگشتند.
دین پرست اضافه کرد: از دیگر اولویت های فرمانداران واگذاری طرح های نیمه تمام، تکمیل و آماده شده برای بهره برداری به بخش خصوصی است که رهبر معظم انقلاب نیز به این مهم توجه جدی دارد.
وی افزود: با رویکرد قوه قضائیه و مصوبه سران قوا اگر مقاومتی در واگذاری واحدها به بخش خصوصی توسط دستگاه اجرایی و یا نظارتی وجود دارد، طبق صورتجلسه به قوه قضائیه اعلام می شود.
دین پرست اظهار داشت: مهمترین عارضه و مشکل واحدهای تولیدی کشور در شرایط کنونی وابستگی آنان به مواد اولیه و قطعات وارداتی است در حالی که ظرفیت های بی شماری در کشور وجود دارد که می توان با خوداتکایی به اندیشمندان و نخبگان، نیازهای کشور را تامین کرد.
این مسئول شناسایی قوانین و مقررات مزاحم و غیر ضرور را امری مهم بیان کرد و گفت: تعدد، تنوع و تکثر قوانین مهمترین عامل در جلوگیری از تولید است.
وی اضافه کرد:هم اکنون 143 طرح نیمه تمام رها شده شستا(شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) در کشور وجود دارد.
دین پرست اظهار داشت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور طی سال 96 توانست یک هزار و 297 واحد تولیدی را با مجموع 12 هزار و 677 نفر نیروی کار احیا کند.
وی افزود: طی سال گذشته در قالب سه مصوبه هیات وزیران 173 تعویض اختیار به استانداران انجام گرفت.
وی خاطر نشان کرد: امسال 93 طرح با حجم سرمایه گذاری ریالی 875 هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری ارزی به میزان 9.5 میلیارد دلار، 2.8 میلیارد یورو و 698 میلیون یوان با ظرفیت اشتغال 131 هزار فرصت شغلیدر کشور اجرا می شود.
9646/3088
انتهای پیام
کلمات

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار