مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: همزمان با جشن گلریزان 16 زندانی جرائم غیرعمد در زنجان آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.
کد خبر: ۷۴۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ 22 May 2019

علاءالدین کریمی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال 8 جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار خواهد شد که چند مورد از آن تاکنون برگزار شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه 170 زندانی در انتظار کمک خیرین برای آزادسازی هستند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های استان این بود که امسال آزادی زندانیان با مبالغ کمتر را داشته باشیم تا تعداد بیشتری از این افراد به آغوش خانواده خود برگردند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چهار جشن گلریزان در استان برگزار شده است، گفت: مبلغ کمک جمع‌آوری شده در جشن گلریزان زرین آباد 92 میلیون تومان، قیدار 250 میلیون تومان، زنجان 500 میلیون تومان، خرم‌دره 190 میلیون تومان  بوده است.

کریمی با اشاره به اینکه روز گذشته 16 زندانی زنجانی همزمان با جشن گلریزان آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند، تصریح کرد: زندانیان‌ آزاد شده دارای مبالغ بدهی کمتر از 20 میلیون تومان بودند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان در ادامه ضمن تقدیر از کمک‌های خیرین در طول یک سال گذشته افزود: سال قبل 55 میلیارد ریال در قالب وام‌های قرض‌الحسنه، کمک‌های بلا عوض ستاد دیه کشور و کمک‌های خیرین استانی برای آزادی ۱۷۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان پرداخت و زمینه آزادی آنها فراهم شد.

وی با بیان اینکه شماره حساب ۰۲۲۴۱۳۷۳۹۷۰۰۶ ستاد دیه استان در بانک ملی برای دریافت کمک‌های مردمی است، گفت: همه کمک‌های جمع‌آوری شده صرفا برای آزادی زندانیان مهریه نفقه، تصادفات، حوادث کارگاهی و بدهکاران مالی نیازمند هزینه می‌شود.

کریمی گفت: طی روزهای گذشته با کمک یکی از خیرین روحانی زمینه آزادی یک زندانی با بدهی 16 میلیون تومان فراهم شد.

به گزارش فارس، جشن گلریزان شهرستان ابهر روز 15 رمضان از ساعت 19 تا اذان مغرب در سالن باهنر آموزش و پرورش، در شهرستان طارم 16 رمضان از ساعت 19 تا اذان مغرب سالن شهید بهشتی، در شهرستان ماهنشان 26 رمضان از ساعت 16 تا 18 در سالن شهید آوینی و در شهرستان سلطانیه روز  27 رمضان از ساعت 18 تا  20 در سالن علامه حلی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار