فرماندار طارم با اشاره به اینکه تولید سالانه 40 تا 45 هزار تن و فعالیت 32 واحد فرآوری زیتون در شهرستان طارم گفت: با تحقق پروژه‌هایی زیتون و بارور شدن نهال‌های زیتون پیش‌بینی‌ می‌شود تولید زیتون در آینده به 100 هزار تن در سال برسد.
کد خبر: ۷۴۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 22 May 2019

ستار صفری در گفت‌وگو با موج رسا با اشاره به ظرفیت فرآوری واحد‌های زیتون در شهرستان طارم اظهار کرد: این واحد‌ها در طول سال حداکثر یک ماه اقدام به فرآوری زیتون می‌کنند که پسماند‌های حاصل از این فرآوری از دغدغه‌های محیط زیست است.

وی تصریح کرد: برای حل این مشکل از طریق محیط زیست دنبال این هستیم که روندی را تعریف کنیم که هم شاخص‌های زیست محیطی مورد نظر باشد و هم مشکلات سرمایه‌گذاری در این حوزه مرتفع شود.

فرماندار طارم با بیان اینکه بدنبال حل مشکلات زیست محیطی واحد‌های فرآوری زیتون در طارم هستیم بیان کرد: این مشکل در حال حاضر در حال بررسی بوده در سفر استاندار به شهرستان طارم نیز این مورد مطرح شده و قرار شد هم دغدغه محیط زیست برطرف شده و هم مشکلات واحدهای فرآوری زیتون نیز مرتفع شود.

وی با اشاره به افزایش صنایع صنایع تبدیلی در شهرستان طارم گفت: افزایش صنایع تبدیلی در حوزه زیتون از اولویت دوم بخش کشاورزی به منظور جلوگیری از خام فروشی این محصول از سال 92 به بعد بود که در سطح این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

صفری بیان کرد: در حال حاضر 32 واحد صنایع تبدیلی در سطح شهرستان طارم مستقر است که در طول سال نیز فرآوری محصول زیتون را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه همه این واحد‌ها در حال حاضر فعال هستند بیان کرد: سالانه به طور متوسط 40 تا 45 هزار تن محصول زیتون در شهرستان طارم تولید می‌شود.

فرماندار طارم بیان کرد: با توجه به اینکه اگر پروژه‌هایی زیتون و بارور شدن نهال‌های زیتون تحقق یابد پیش‌بینی‌ می‌شود تولید زیتون در آینده در این شهرستان به 100 هزار تن در سال برسد.

وی با بیان اینکه ما از سرمایه‌گذاران فرآوری محصولات کشاورزی به ویژه زیتون در این شهرستان استقبال می‌کنیم خاطر نشان کرد: حمایت‌های لازم از استقرار سرمایه‌گذاران در این شهرستان انجام می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار